تکنولوژینجوم

تلسکوپ فضایی ناسا نزدیک ترین همسایه سنگی زمین را کشف کرد.

219134b

کارکنان ناسا که بر روی تلسکوپ فضایی اسپتزر کار می کنند در روز پنج شنبه اعلام کردند که نزدیک ترین سیاره سنگی همسایه کره زمین را پیدا کردند. یک برج بسیار کوچک که HD 219134b نامیده می شود. با فاصله ۲۱ سال نوری به صورت فکلی ذاتالکرسی در نزدیک ستاره شمالی دیده می شود. این سیاره قبل از اینکه توسط سفینه فضایی اسپیترز مشاهده و مورد تائید قرار بگیرد, توسط تلسکوپ فضایی ۳٫۶ میلی متری گالیله به صورت یک خال نشان داده شد. اگر چه این سیاره بسیار بزرگتر از زمین است. متاسفانه شانس پیدا کردن بیگانگان در این این سیاره صفر است. زیرا هیچ علائمی از حیاط در این سیاره وجود ندارد.

با این حال این سیاره گنجینه ی غنی از داده های نجومی است. که دانشمندان را سال ها سرگرم تحقیقات نگه خواهد داشت. سیارات فراخورشیدی ترانزیت وزن و ارزش طلایی دارند. زیرا گنجینه ای غنی جهت تحقیقات دانشمندان خواهد بود.

مایکل ورنر  دانشمند پروژه ماموریت اسپیتزر در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) طی یک بیانیه اعلام کرد. که این سیاره یکی از مهمترین پروژه های تحقیقاتی فضایی برای بررسی و مطالعه خواهد بود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن