تکنولوژیموبایل

هواوی سومین تولید کننده موبایل در جهان

هواوی تولید کننده چینی موبایل با پشت سر گذاشتن مایکروسافت غول دنیای تکنولوژی به رده سوم جدول بزرگترین تولید کنندگان موبایل در جهان صعود کرد. وقتی مایکروسافت شرکت نوکیا را خرید . این گوشی یک سری ویژگی های بزرگ تجاری به ارث می برد. اولین شرکتی بود که گوشی های پیشرفته مثل n73 و.. تولید کرد. بر اساس گزارش استراتژی آنالیتیکس هواوی با فروش 30.6 میلیون گوشی در جهان به سومین تولید کننده گوشی در جهان تبدیل شده است. این افزایش فروش با رشد 50 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال 2014 به همراه بوده است. این برتری شاید بخاطر داشتن بازار بزرگی مثل چین و شرق آسیا باشد. بازاری که مایکروسافت کمتر در آن حضور دارد. و حضور مایکروسافت در شرق و کشورهای جهان سومی به اندازه شرکت های چینی نیست.

بر اساس گزارش استراتژی آنالیتیکس اپل با فروش 47 میلیون گوشی و رشد 35  درصد نسبت به سال گذشته به رتبه دوم صعود کرد. اما مایکروسافت با تولید و فروش 27 میلیون گوشی نسبت به سال گذشته که 50 میلیون گوشی فروش کرده بود. تقریبا تولیدش به نصف کاهش یافته است. اما شرکت سامسونگ هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشته و سه میلیون کمتر گوشی تولید کرده است. اما نباید از پرچمداران گران قیمت و پیشرفته ای مثل galaxy s6 , galaxy s6 edge چشم پوشی کرد. زیرا هر کدام از این گوشی ها سه برابر پرچمدار هواوی قیمت و ارزش دارند. بعد از سامسونگ و اپل رده های سوم تا پنجم بزرگترین تولید کنندگان موبایل درجهان به شرکت های چینی مثل هواوی, شیاومی, لنوو اختصاص دارد.

آمار جدول فروش شرکت های تولید کننده موبایل در سه ماهه دوم سال 2015 و مدت مشابه سال گذشته:

نظر شما در رابطه با موفقعیت هواوی چیست؟ آیا بازار بزرگ چین عامل موفقیعت تولیدکنندگان چینی هست؟

منبع: engadget.com

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن