گالری

10 عکس برتر مسابقه عکاسی «مسافر» نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۵

نتایج امسال مسابقه عکاسی «مسافر» نشنال جئوگرافیک اعلام شد. عکس‌های برگزیده این دوره از مسابقه عکاسی «مسافر»  نشنال جئوگرافیک واقعاً استثنایی و شگفت‌انگیز هستند. این عکس‌های فوق‌العاده زیبا و حرفه‌ای از میان ۱۷۰۰۰ عکس ثبت شده جهانی در بخش‌های پرتره‌هایی از سفر، صحنه‌های بیرونی (در هوای آزاد)، تصاویری از بناها و لحظات آنی انتخاب شده‌اند.

آنوار پاتجانک فلوریک با گرفتن عکسی از غواصانی که در نزدیکی یک نهنگ کوهان دار نزدیک روکا پارتیدار، جزیره‌ای خارج از ساحل غربی مکزیک مشغول شنا بودند موفق به کسب رتبه اول شد. نفر اول این مسابقه، برنده‌ی هشت روز سفر به کوستا ریکا و کانال پاناما برای دو نفر می‌شود.

رتبه اول: نجوای نهنگ

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Whale-Whisperers

غواصی در کنار نهنگ کوهان‌داری که با بچه تازه متولد شده‌اش در نزدیکی روکا پارتیدا واقع در رویلاگیگدو مکزیک در حال گشت زنی هستند.

رتبه دوم: کارگران شنی

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Gravel-Workmen

مکان‌هایی که برای فشردن شن استفاده می‌شود پر از گرد و خاک و شن و ماسه است. این تصویر سه کارگر شنی را نشان می‌دهد که در چیتاگونگ بنگلادش از درون یکی از پنجره‌های محل کار خود به دوربین عکاسی نگاه می‌کنند.

رتبه سوم: رقص شتر

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Camel-Ardah

Camel Ardah، لقبی که در عمان به آن داده شده است، یکی از سبک‌های سنتی مسابقه شترسواری بین دو شتری است که توسط مردان شترسوار حرفه‌ای کنترل می‌شوند. هر شتری که سریع تر برود بازنده است پس هر دور شتر می‌بایست در یک مسیر و با یک سرعت حرکت کنند. هدف اصلی Camel Ardah نمایش زیبایی و قدرت شترهای عربی و مهارت شترسواران است.

برنده شایسته: یک شب در Deadvlei

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-A-Night-at-Deadvlei

شب قبل از بازگشت به ویندهوک، ما چند ساعتی را در Deadvlei سپری کردیم. نور ماه برای درخشان کردن تپه‌های شنی که در دوردست قرار گرفته بودند کافی بود، اما آسمان هنوز به اندازه‌ای تاریک بود که بتوان کهکشان راه شیری و ابر ماژلانی را به وضوح دید.

برنده شایسته: شکار یک اردک

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Catching-a-Duck

این عکس زیبا دو پسر را نشان می‌دهد که در جریان آبشاری واقع در استان نانگ خای تایلند سعی می‌کنند یک اردک را شکار کنند.

برنده شایسته: رومانی، سرزمین افسانه‌ها

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Romania-Land-of-Fairy-Tales

شبنم‌های سفید بر بلندای روستای پسترا

برنده شایسته: مردم کوهستانی

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Highlanders

تولید یونجه و علف خشک به روش سنتی در لهستان. با وجود فناوری‌های پیشرفته امروزی هنوز هم مردمی هستند که از داس و چنگک برای مرتب کردن یونجه استفاده می‌کنند.

برنده شایسته: کرگدن‌های سفید

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest- White-Rhinos

یک شب پیش از گرفتن این عکس، ما تمام روز تلاش کردیم تا یک عکس خوب و قابل قبول از کرگدن سفید که در خطر انقراض است تهیه کنیم. دزدکی و با دقت از میان علف‌ها حرکت کردیم. برای اینکه ایمن باشیم باید ۳۰ فوت از کرگدن‌ها فاصله می‌گرفتیم که همین محدودیت نمی‌گذاشت عکسی را که در نظر داشتم از کرگدن‌های سفید تهیه کنم؛ اما صبح وقتی از خواب بیدار شدم سه کرگدن در نزدیکی من مشغول چرا بودند. پناهگاه کرگدن زیوا، اوگاندا

برنده شایسته: Kushti، کشتی‌گیری به سبک هندی

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest- Kushti-Indian-Wrestling

Kushti یک سبک سنتی از کشتی هندی است. در این سبک خاص ورزش کشتی، کشتی‌گیرها فقط یک لُنگ مخصوص می‌پوشند و بعد وارد گودالی که از خاک رس ساخته شده است می‌شوند. معمولاً خاک موجود در این گودال با نمک، لیمو و روغن مخلوط شده است. در پایان تمرین، ورزشکاران برای استراحت به دیوارهای گودال تکیه می‌کنند و بدنشان را با خاک می‌پوشانند تا عرقشان خشک شود و سرما نخورند.

برنده شایسته: سونا در آسمان

Winners-Of-The-2015-National-Geographic-Traveler-Photo-Contest-Sauna-in-the-Sky

سونایی که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری در قلب دولومیت در کوه‌های آلپ واقع شده است.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن