آموزش آشپزی

بلغور با ماست : خوراکی ایده آل برای تابستان

 

تابستان فصل گرماست. بدن ما این روزها آب زیادی طلب می کند. باید مواظب خوردن خود باشیم. هر خوراکی رو نخوریم. ممکن است بعضی از خوراکی ها باعث مصمومیت ما شوند. برای اینکه بدانید چه خوارکی برای فصل تابستان مناسب است. با وب آریو همراه باشید.

بلغور با ماست: درست کردن این خوراکی بسیار آسان است. و درعین آسانی طعم خوشمزه ای دارد.

بلغور یک گزینه فوق العاده برای تکمیل سبزیجات تنوری می باشد. از تهیه بلغور واهمه دارید؟ نگران نباشید همه کاری که باید انجام دهید این است که مایعی داغ روی آن ریخته و بگذارید جا بیفتد. اگر تمام مایعات را جذب نکرد بلغور را آب کش کنید. همین، کمی ماست روی آن بریزیرد و غذا آماده است.

مواد لازم برای 6 نفر:
2 عدد سیب زمینی شیرین نصف شده
1 عدد بادمجان ورقه شده
1 عدد گل کلم کوچک
3 حبه  سیر
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 قاشق مرباخوری ادویه راس الخنوت (نوعی ادویه از آفریقای شمالی و مورد استفاده در آشپزی مراکشی و تونسی که شامل 15 ادویه مختلف می باشد که با یکدیگر مخلوط شده اند از جمله میخک، دارچین، فلفل سیاه، زیره، جوز هندی، هل، تخم گشنیز، زردچوبه و … )
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه خرد شده درشت
2 لیوان بلغور

برای سرو کردن:
ماست (ترجیحا کم چربی)

طرز تهیه:
1. فر را با حرارت 200 درجه گرم کنید.
2. انواع سبزیجات را در سینی فر چیده و روی آن روغن زیتون، راس الخنوت و نمک و فلفل بپاشید. 30 دقیقه سبزیجات را در تنور بگذارید تا طلایی شوند.
3. مقداری سوپ یا آب جوش را با یک قاشق غذاخوری راس الخنوت مخلوط کرده و روی بلغور بریزید تا مایعات روی آن را بگیرد. در ظرف را گذاشته و آن را به مدت نیم ساعت کناری بگذارید، سپس مایعات اضافه را آبکش کنید.
4. سبزیجات را روی بلغور چیده و ماست را روی آنها بریزید.
با اضافه کردن کمی نعنا یا گشنیز خرد شده روی ماست طعم غذا بسیار دلپذیر تر خواهد شد.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن