آموزش آشپزی

نکات مهم کدبانو گری

اگر می خواهید یک کدبانوی تمام عیار باشید لازم است این ترفندها را بدانید.

_ برای این که قسمت های آخر شکلات صبحانه و کره بادام زمینی به هدر نرود، مقداری بستنی در این شیشه ها بریزید تا هم بستنی خوشمزه شود و هم از باقی مانده شکلات یا کره بادام زمینی کاملا استفاده شود.

_ تخم مرغ را قبل از آب پز کردن محکم تکان دهید تا زرده و سفیده یک رنگ شود.

_ برای جلوگیری از چسبیدن گوشت یا ماهی به ته ظرف، ابتدا ته ظرف یک لایه از برش های لیمو قرار دهید و سپس گوشت یا ماهی را روی آن بگذارید.

_ پیازهای ریز را ابتدا در آب جوش قرار دهید تا به آسانی پوست شود.

_ برای کند کردن روند فاسد شدن گوجه فرنگی، آن را از محل اتصال به ساقه به پایین قرار دهید؛ این امر مانع از ورود هوا می شود.

_ برای از بین بردن طعم تلخ هر گیاهی، آن را به مدت یک ساعت در آب یخ قرار دهید.
_ پاستا را هنگام گرم کردن مجدد به شکل دونات در بیاورید تا سریع تر گرم شود.

_ ظرف بستنی را در پلاستیک فریزر بگذارید تا هنگام برداشتن بستنی نرم بماند.
_ برای ثابت نگه داشتن تخته گوشت، زیر آن پارچه خیس قرار دهید.

برای این که رنگ زرشک در زرشک پلو تغییر نکند چه کار باید کرد؟

روغن داغ رنگ زرشک را تغییر می دهد. وقتی زرشک را روی حرارت می گذارید و با شکر مخلوط می کنید، باید در مدت زمان کم، روی حرارت کم باشد.
بهترین زمان برای اضافه کردن ماست به آش و غذا چه وقتی است؟
زمان مناسب اضافه کردن ماست نیم ساعت آخر است. موقع اضافه کردن ماست بهتر است آن را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست باشد.

اگر بخواهیم درون شیرینی، دارچین بریزیم چه زمانی باید آن را اضافه کنیم و با چه چیزی باید مخلوط شود؟

برای شیرینی که دارچین دارد مثل پای سیب، دارچین با سیب مخلوط می شود. برای غذا هم باید در آخر پخت به مواد اضافه شود. برای شربت و شیرینی هم بهتر است از چوب دارچین استفاده کنید.

برای این که تخم مرغ آب پز بعد از پختن سیاه نشود چه کار باید کرد؟

تخم مرغ آب پز را بعد از پخت در ظرف آب سرد بیندازید تا سیاه نشود.

با آب روی ماست چه کار کنیم؟

بارها و بارها پیش آمده که ماستی را باز کردید و با صحنه ای آشنا روبرو شدید، مایعی که روی ماست ایستاده است. در چنین موقعیتی دو انتخاب دارید: ماست را بهم بزنید تا این مایع با آن میکس شود، یا مایع را در سینک خالی کنید. شما کدام کار را می کنید؟
با اینکه شاید برای بعضی از ما این مایع ناخوشایند باشد ولی باید یک قاشق به دست بگیریم و این مایع را در ماست میکس کنیم، به دنبال دلیل این کار هستید؟
این مایع به نام وی شناخته می شود. با وجود اینکه عمدتا شامل آب است، وی مقداری پروتئین، پتاسیم و کلسیم نیز دارد. میکس کردن وی با ماست نه تنها خاصیت مواد مغذی ماست را بالا می برد بلکه ماست را به شکلی خامه ای در می آورد.
اگر اصلا دوست ندارید وی را ببینید و سپس هم بزنید می توانید این کار را بکنید: درست مانند آبمیوه که قبل از باز کردنش آن را تکان می دهید ماست را نیز قبل از اینکه درش را باز کنید تکان دهید. حالا وقتی ماست را باز می کنید عملیات میکس انجام شده.

با عسل شکرک زده چه کنیم ؟

اگر عسل شما سفت شده و در ضمن سفید شده یا به اصطلاح شکرک زده و دیگر قابل استفاده نیست، می توانید عسل را در  ظرفی که در آن محکم بسته می شود بریزید، حالا ظرف بزرگتر دیگری بردارید و داخل آن آب بریزید و ظرف عسل را ایستاده درون ظرف بعدی بگذارید و آن را ثابت کنید . حالا اجاق گاز را روشن کنید تا آب جوش بیاید. با بخار آب، عسل به حالت اولیه برمی گردد و تا تمام شدن عسل شکرک نمی زند.

نحوه باز کردن سوراخ های نمکدان ؟

معمولاً سوراخ‌های در نمکدان بعد از مدتی زنگ می‌زنند یا فاصله‌های بینشان از بین رفته هر چند سوراخ تبدیل به یکی می‌شوند. برای اینکه مانع این کار شوید، می‌توانید آن‌ها را در سرکه داغ خیس کنید بعد تکه‌های زنگ زده فاسد شده را که خود به‌خود جدا می‌شوند را بشوئید و خوب آب کشیده و خشک کنید.

چه کار کنیم تا بعد از رنده کردن ،مواد غذایی به رنده نچسبد؟

ذرّات ریز مواد رنده شده روی شیارهای آن باقی می‌مانند و به سختی جدا می‌شوند. شستن رنده نیز با کمک ناخن‌ها باعث شکستن و خرد شدن آنها و کنده شدن پوست انگشتان می‌شود. برای جلوگیری از چسبیدن ذرات ریز مواد غذایی به رنده قبل از مصرف آن را چرب کنید.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن