خودرو

گرانترین خودروی جهان:فنیر سوپر اسپورت شرکت دابلیو موتورز

دابلیو موتورز (W Motors)، خودروساز بزرگ خاورمیانه است و هنگامی که اولین ماشین خود را با برچسب قیمت 3.4 میلیون دلار (درحدود 12 میلیارد تومان) معرفی کرد جهان را در شگفتی فرو برد. این خودرو لیکان هایپر اسپورت نامیده شد و تنها هفت عدد از آن تولید گردید و تمامی آنها تولید و فروخته شد. همین امر باعث شد تا دابلیو موتورز به سمت تولید جدید خود گامی محکم بردارد.

دابلیو موتورز (W Motors)، خودروساز بزرگ خاورمیانه است و هنگامی که اولین ماشین خود را با برچسب قیمت ۳.۴ میلیون دلار (درحدود ۱۲ میلیارد تومان) معرفی کرد جهان را در شگفتی فرو برد. این خودرو لیکان هایپر اسپورت نامیده شد و تنها هفت عدد از آن تولید گردید و تمامی آنها تولید و فروخته شد. همین امر باعث شد تا دابلیو موتورز به سمت تولید جدید خود گامی محکم بردارد.

این مدل جدید فنیر سوپر اسپورت (Fenyr Supersport) نام دارد که دیروز در نمایشگاه اتوموبیل ۲۰۱۵ دبی به نمایش درآمد.

فنیر سوپر اسپورت به مانند مدل پیشین خود با یک طراحی منحصر بفرد و یک شکل فضایی به مانند ماشین های ترانسفورمرز چشم ها را خیره کرد.

دابلیو موتورز می گوید فنیر سوپر اسپورت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۲.۷ ثانیه بدست می آورد و حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را می توان با آن تجربه کرد. برای رسیدن به این عدد، فنیر از یک توربو شارژر دو قلوی ۴ لیتری در کنار یک موتور تخت شش سیلندر استفاده کرده است. این موتور توانایی تولید حداقل ۹۰۰ اسب بخار را دارد که بر روی یک شاسی آلومینیومی لوله ای سبک وزن سوار شده است. بدنه از فیبر کربن ساخته شده و قدرت در این خودروی موتور وسط، از طریق یک کلاچ دوگانه هفت سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود.

فنیر سوپر اسپورت در کلاس عملکرد ماشین های کمیابی همچون بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) قرار می گیرد و تولید آن در تعداد محدود ۲۵ خودرو خواهد بود. دابلیو موتورز قیمت آین خودرو را منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه لیکان هایپر اسپورت با قدرتی کمتر، با قیمت ۳.۴ میلیون دلار فروخته شد. فنیر سوپر اسپورت می تواند قیمت تمام شده ای بیشتر از این مقدار داشته باشد. در ادامه شاهد عکس هایی از این سوپر اسپورت دیوانه کننده خواهید بود.

این مدل جدید فنیر سوپر اسپورت (Fenyr Supersport) نام دارد که دیروز در نمایشگاه اتوموبیل 2015 دبی به نمایش درآمد.  فنیر سوپر اسپورت به مانند مدل پیشین خود با یک طراحی منحصر بفرد و یک شکل فضایی به مانند ماشین های ترانسفورمرز چشم ها را خیره کرد.

دابلیو موتورز می گوید فنیر سوپر اسپورت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 2.7 ثانیه بدست می آورد و حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را می توان با آن تجربه کرد. برای رسیدن به این عدد، فنیر از یک توربو شارژر دو قلوی 4 لیتری در کنار یک موتور تخت شش سیلندر استفاده کرده است.

این موتور توانایی تولید حداقل 900 اسب بخار را دارد که بر روی یک شاسی آلومینیومی لوله ای سبک وزن سوار شده است. بدنه از فیبر کربن ساخته شده و قدرت در این خودروی موتور وسط، از طریق یک کلاچ دوگانه هفت سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود.

فنیر سوپر اسپورت در کلاس عملکرد ماشین های کمیابی همچون بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) قرار می گیرد و تولید آن در تعداد محدود 25 خودرو خواهد بود.

دابلیو موتورز قیمت آین خودرو را منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه لیکان هایپر اسپورت با قدرتی کمتر، با قیمت 3.4 میلیون دلار فروخته شد. فنیر سوپر اسپورت می تواند قیمت تمام شده ای بیشتر از این مقدار داشته باشد. در ادامه شاهد عکس هایی از این سوپر اسپورت دیوانه کننده خواهید بود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن