دانستنی ها

چگونه از سیاه شدن موز جلوگیری کنیم؟؟

موز (در ایران) یا کیله (در افغانستان) نام میوه و گیاهی با همین نام است که بومی مناطق حاره‌ای جنوب شرق آسیا، شبه جزایر مالزی، و استرالیا است. امروزه این گیاه در تمام مناطق گرمسیری که از رطوبت مطلوبی برخوردار باشند کاشت می‌شود.

گیاه موز در وهله اول برای میوه‌اش و ضمناً برای تولید فیبر و نیز زیبایی کاشته می‌شود. از آنجائی که گیاه موز نسبتاً بلند و مستقیم و محکم می‌باشد، اشتباهاً به آن درخت می‌گویند، در حالی که واقعیت آن است که آنها فقط شاخه‌هایی هستند که پس از دادن میوه خشک شده و

از بین می‌روند. این شاخه‌ها می‌توانند به بلندی بین دو تا هشت متر برسند و برگ‌های آن نیز به حدود سه و نیم متر می‌تواند برسد. میوه موز به صورت خوشه در انتهای ساقه تشکیل می‌شود.

کشورهای هند، چین، اوگاندا، فیلیپین و اکوادور به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان و کشورهای اکوادور، کاستاریکا، کلمبیا و فیلیپین بزرگترین صادرکنندگان موز در جهان هستند.

 

با این کار از سیاه شدن موز جلوگیری کنید

سیاه شدن موزهای خرد شده اصلا خوب نیست. روش‌هایی وجود داد که با انجام آن می‌توانید موز را از سیاه شدن حفظ کنید.

1- برای اینکه مانع این اتفاق بشوید می‌توانید از آبمیوه استفاده کنید. میوه‌های زیادی هستند که نمی‌گذارند رنگ موز تغییر کند. آب لیموشیرین، پرتقال، آب کنسرو آناناس، آب گریپ‌فروت و آب لیموترش میوه‌های اسیدی هستند که نمی‌گذارند رنگ موز سیاه شود.

2- موز را به هر شکلی که می‌خواهید برش بزنید و آب میوه را روی آن بپاشید. می‌توانید تیکه‌های موز را در یک لیوان آب میوه بگردانید و بگذارید چند دقیقه توی لیوان بماند.

3- یک روش دیگر که به‌صرفه‌تر و البته عقلانی‌تر است، این است که به اندازه نیازتان موزها را خرد کنید. با اینکه رنگ موز بعد از استفاده از این میوه‌های اسیدی تغییر نمی‌کند، اما بهتر است که موز خرد شده را زود مصرف کنید.

4- حتی اگر موزها را خرد کردید و فراموش کردید به آن آبمیوه بزنید، باز هم راهی برای برگرداندن رنگ موز وجود دارد. آب کنسرو آناناس یا گریپ‌فروت می‌تواند این موز سیاه را روشن‌تر کند.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن