پزشکی سلامت

با این روش‌ها چربی های شکم‌تان را آب کنید

همه افراد هم زن و هم مرد دوست دترد شکمی صاف و بدون چربی داشته باشند. در این میان این موضوع برای خانم ها اهمیت ویژه ای دارد. پس با ما همراه شوید.

با این روش‌ها شکم‌تان را آب کنید

در این مقاله قصد داریم ترفندهای مختلفی را برای داشتن شکمی صاف بیان کنیم. از آنجایی که افراد به زیبایی ظاهری خود بسیار اهمیت می‌دهند استفاده از این روش‌ها می‌تواند بسیار مفید وموثر باشد.

1. عادت‌های بد خوردن را تغییر دهید:  اگر می‌خواهید لاغرتر شوید بهتر است نگاهی دقیق‌تر به عادت‌های غذایی خود داشته باشید. از خوردن چیپس، شکلات، شیرینی و یا کره خودداری کنید‌. اصلا این مواد را از سبد غذایی خود حذف کنید. اصلا نیازی به یادآوری نیست که این مواد سرشار از چربی هستند  و می‌توانند برای شما مضر باشند. اینها دارای ارزش غذایی بسیار کمی هستند و خیلی زود در شکم جا کرده و تبدیل به چربی می‌شوند.

2. در وعده‌های غذایی کم‌تر از قبل بخورید: اگر می‌خواهید نتیجه‌ی زودتر و سریع‌تری داشته باشید، بهتر است در طی روز، وعده‌های غذایی بیشتر و با مقدار کمتر مصرف کنید. اینکار سرعت هضم غذا را افزایش می‌دهد . همچنین سرعت متابولیسم نیز افزایش پیدا می‌کند و کالری بیشتری سوخته می شود. زمانی که غذایی را می‌خورید‌، به راحتی بنشینید و آن را به طور کامل بجوید. در اینصورت خیلی سریع‌تر سیر می‌شوید و مقدار غذای مصرفی نیز کاهش پیدا می‌کند.

3. مواد غذایی سالم آماده کنید: زمان پخت غذا، بهتر است به فکر مواد غذایی سالم و کم چرب باشید. از سرخ کردن غذا در روغن زیاد بپرهیزید. بخار پز کردن، بهترین روش برای داشتن یک وعده غذایی کم چربی است. زمانی که از گوشت استفاده می‌کنید، آن را به همراه سبزیجات سالم سرو کنید.

4. آب بنوشید: سعی کنید هر روز یک لیتر آب بنوشید. اینکار باعث می‌شود بدن شما پاکسازی شود و ذخیره‌ی آبی بدن نیز تامین می‌گردد. منیزیم و کلسیم موجود در آب به شما کمک می‌کند، سطح مواد سمی در بدن را کاهش دهید و به هضم نیز کمک می‌کند. از گازدار کردن آب بپرهیزید زیرا باعث باد کردن شکم می‌شود. اگر دوست ندارید آب زیادی بخورید، حداقل خود را به خوردن چای سبز عادت دهید.

5. سرکه سیب بخورید: سرکه سیب یک درمان خانگی شناخته شده با بسیاری از اثرات مثبت و برنامه‌های کاربردی است. این ماده تاثیر ویژه‌ای بر روی روده داشته و به سوزاندن چربی کمک می‌کند. برای سم‌زدایی از بدن، به هنگام بیدار  شدن از خواب، یک مربا خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و با شکم خالی بنوشید. اگر می‌خواهید وزن بیشتری کم کنید، می‌توانید این کار را سه بار در روز و قبل از هر وعده‌ی غذایی تکرار کنید. اما بسیار مراقب باشید زیرا سرکه سیب بسیار اسیدی است و مصرف زیاد آن می تواند برای معده مضر باشد.

6. از ادویه‌جات استفاده کنید: خوردن غذاهای تند احساس گرسنگی را کاهش داده و باعث می شود فرد غذای کمتری را مصرف کند. اگر صبح کمی غذای تند بخورید اشتهای کمتری خواهید داشت. شما می‌توانید مقدار بسیار اندکی از فلفل قرمز را بر روی نان خود بریزید . البته در صورتی که بیماری معده دارید بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

7. قلب خود را تقویت کنید: یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سوخت و ساز بدن، بالا برن شدت قلب است. بهتر ست ورزش‌هایی را برای اینکار یاد بگیرید و در فواصل مختلف روز آنها را تکرار کنید.

8. فیبر زیادی مصرف کنید: محصولات غلات تصفیه شده مانند ماکارونی یا برنج سفید حاوی فیبر کمی است بنابراین سیستم هضم بدن کمتر درگیر می‌شود. غلات سبوس‌دار، برنج وحشی، کوینولا، بلغور ،ماکارونی سبوس گندم می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

9. کلسیم می‌تواند چربی را از بین ببرد: کلسیم معمولا در بیشتر محصولات لبنی وجود دارد و می‌تواند چربی بدن را از بین ببرد. شیر کم چرب انتخاب بهتری است زیرا کالری کمتری دارد. البته می‌توانید از ماست کم چرب نیز استفاده کنید. هنگام تبدیل پروتئین موجود در لبنیات به پروتئین بدن، بدن انرژی زیادی مصرف می‌کند.

10. ماهی بخورید: برای لاغر کردن شکم، خوردن ماهی‌هایی همچون پولاک ایده آل هستند. خوردن مرغ بدن استخوان و کم چرب نیز می‌تواند مناسب باشد. بهتر است برای یک هفته خوردن پروتئین‌های پرچرب را کنار بگذارید و ماهی بخورید.

11. آب میوه و سبزیجات تازه بنوشید: هیچ چیزی بهتر از خوردن میوه و سبزیجات تازه نیست. شما می‌توانید این مواد را با هم ترکیب کنید و از انواع مختلفی از آن‌ها استفاده کنید.

12. از عضلات شکم خود غفلت نکنید: این یک مسئله ی بسیار مهم برای کاهش وزن است اما خیلی از افراد آن را نادیده می‌گیرند. بهتر است از ورزش‌های مختلف برای تقویت عضلات شکم استفاده کنید.

13. بر روی سبزیجات تمرکز کنید: سبزیجات مواد معجزه آسایی هستند که می‌توانند شما را در داشتن یک شکم صاف و تخت کمک کنند. سبزیجاتی همچون بروکلی  و حبوباتی مانند لوبیا می‌تواند بسیار موثر باشد. قبل از مصرف کمی آنها را بپزید زیرا هضم آنها ممکن است برای معده مشکل باشد.

14.زنجبیل تازه مصرف کنید: زنجبیل به عنوان اکسیر سلامتی در نظر گرفته می‌شود به خصوص برای روده بسیار مفید است. بهتر است زنجبیل را به صورت تازه مصرف کنید‌. این ماده می‌تواند هضم را راحت‌تر کند.

15. از سوپ استفاده کنید‌: یک سوپ داغ می‌تواند قبل از غذای اصلی برای پر کردن شکم بسیار خوب باشد  و از پرخوری شما نیز جلوگیری می‌کند.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن