تکنولوژی

کمک گوگل و فیس‌بوک به نجات‌یافتگان حملات تروریستی پاریس

حملات مرگبار گروه تروریستی داعش به پاریس جهانیان خصوصا پشتیبانان غربی این گروه را متوجه خطر داعش برای اروپا و جهان کرده است. گوگل, توییتر, فیس بوک بزرگترین شبکه های مجازی جهان از زمان شکل گیری داعش نقش بسیار بزرگ در تبلیغات این گروه داشتند. این بیشتر طرفداران خود را از طریق این شبکه های اجتماعی پیدا کردند. حالا داعش بلای جان غرب شده.

فیس‌بوک گزینه “Safety Check” را برای نجات‌یافتگان حملات تروریستی پاریس فعال کرده است. نجات‌یافتگان از این طریق می‌توانند به دوستان و اعضای فامیل اعلام کنند که در سلامت هستند. در عین حال کاربران نیز می‌توانند وضعیت دوستانی که در پاریس زندگی می‌کنند را مرتبا چک کنند. فیس‌بوک این امکان را از سال ۲۰۱۴ و برای استفاده مردم در بلایای طبیعی مثل زلزله‌ها فعال کرده بود اما حالا گزینه مورد نظر در حملات تروریستی پاریس مورد استفاده قرار گرفته است.

برای دسترسی به امکان مورد نظر به این لینک بروید.

گوگل نیز در اقدامی هماهنگ تمامی تماس‌ها از طریق “Google Hangouts” را رایگان کرده است. این امکان برای کسانی که با پاریس تماس می‌گیرند رایگان خواهد بود.

برای دانلود “Google Hangouts” در گوگل‌پلی به این لینک زیر بروید.

برای دانلود Google Hangouts در اپل استور به این لینک بروید.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن