آموزشآموزش آشپزی

خوروش آلو اسفناج مخصوص گیاهخواران

خورش آلو اسفناج، به روش گیاهخواری

آموزش آشپزی

فصل اسفناج که می شود خورش آلو اسفناج اولین غذایی است که به ذهن خانم های خانه می افتد ولی لابد می خواهید بگویید از وقتی گیاهخوار شده اید لب به این غذا نزده اید. در این جا روش تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی را داریم که از مدل گوشت دار آن هم  خوشمزه تر است.امتحان کنید.

خورش آلو اسفناج گیاهی

مواد لازم برای 4  نفر

500 گرم اسفناج خرد شده
200 گرم آلوبرقانی
250 گرم قارچ دکمه‌ای
1  عدد پیاز متوسط
1 ق س آب‌لیمو
1 ق س شکر
1 ق چ زردچوبه
1 ق چ ادویه دلخواه
به میزان لازم نمک
به میزان لازم روغن

طرز تهیه:

1. ابتدا اسفناج را پاك كرده و بشویيد. بعدازآنکه کاملا خشک شد، آن را به‌صورت قطعات درشت خرد كنيد. آلوبرقاني را بشویید و حدود نیم ساعت آن را خیس کنید. قارچ دکمه‌ای را خوب بشویید و  به‌صورت درسته در غذا استفاده کنيد.

2. حال پیاز را به‌صورت نگيني خرد کنید. در یک تابه مناسب کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را داخل روغن تفت دهید تا سبک شده و طلایی شود. بعد زردچوبه و ادویه را اضافه كرده و مخلوط كنيد.

3. در این زمان باید آلو و قارچ را به پیازداغ اضافه کرده و کمی تفت دهيد. بعد از دو تا سه دقيقه اسفناج خرد شده را افزوده و با بقيه مواد تفت دهيد. نصف ليوان آب هم اضافه كنيد. صبر کنید تا مواد بپزند و خورش جا بيفتد.

4. شکر و آب‌لیمو را در یک‌کاسه کوچک باهم مخلوط کنید. در آخر پخت، نمك و مخلوط شكر و آب ليمو را به خورش اضافه كنيد. بعد از چند دقيقه خورش شما آماده است.

يه جورديگه

در این خورش از قارچ هاي درشت به صورت ورقه‌ای نيز مي توانيد به جاي قارچ دکمه‌ای استفاده كنيد.

فوت‌وفن

اين خورش نبايد آبكي باشد. پس به ميزان آبي كه اضافه مي كنيد خوب دقت كنید. همچنين اجازه دهيد خورش خوب جا بيفتد.

منبع

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن