تکنولوژی

انقلاب فیس‌بوکی: گزینه لایک تغییر کرد!

افزایش لایک فیس بوک

بالاخره تغییرات اساسی فیس‌بوک اجرا شد. از امروز کاربران به جای لایک کردن گزینه‌های دیگری چون Love, Wow, Sad, Angry را مشاهده می‌کنند و می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند. این گزینه طی ماه‌های اخیر به آزمایش گذاشته شده بود و تا چند روز آینده برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

تغییرات جدید فیس‌بوک با هدف نمایش واکنش‌های مختلف افراد به یک پست یا ویدیو یا عکس اجرا شده‌ است. پلتفرم فیسبوک مدت‌ها است به خاطر در اختیار نداشتن دکمه Dislike یا دوست نداشتن مورد انتقاد است. کاربران با رفتن روی دکمه لایک و مکث روی آن می‌توانند گزینه‌های دیگر را دیده و از میان آنها انتخاب کنند.

فیس‌بوک می‌گوید که تغییرات انجام شده حاصل یک شب نیست و طی سال گذشته تحقیقات و آزمایش‌های زیادی روی این گزینه انجام شده است. سامی کروگ می‌گوید: «ما می‌دانیم دکمه لایک اهمیت زیادی دارد.» فیس‌بوک نظرسنجی گسترده‌ای در میان کاربران انجام داده است تا این تغییرات را اعمال کند.

مهمترین ملاحظه فیس‌بوک طی یک سال گذشته این بود که گزینه‌هایی به لایک اضافه شود که در مقیاس جهانی قابل قبول و مورد استقبال قرار گیرد. به همین دلیل شش واکنش اصلی انسان به وقایع لحاظ شده است. این تغییرات ابتدا در کشورهای اسپانیا، پرتغال، شیلی، ژاپن و کلمبیا اعمال شد و پس از آن عمومی‌تر شد.

اما بررسی‌های فیسبوک نشانگر این است که Love یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها میان کاربران است و Yay مورد استقبال چندانی قرار نگرفته است.

گرچه هنوز باید منتظر ماند و دید واکنش کاربران نسبت به تغییرات فیس‌بوک چیست و آیا تاثیری در استقبال مخاطبان می‌گذارد.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن