دانستنی ها

بیل گیتس به خاطر این 5 ویژگی ثروتمندترین مرد جهان شد.

راز ثروت افسانه ای بیل گیتس در چیست؟

بیل گیس رئیس شرکت مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان, الگویی خیلی از ثروتمندان جدید است. روزی نیست که خبر از شرکت وی و سیستم عامل محبوبش یعنی ویندوز نباشد. اخیرا با ویندوز 10 هم کلی محبوب تر شده است.بیل گیس رئیس شرکت نفتی نیست که با فروش نفت چندساله به این ثروت برسد. راز ثروت بیل گیتس را باید در تفکر و شخصیت وی جست جو کرد.

اما بیل گیتس ویژگی هایی دارد که به خاطر آنها ثروتمندترین مرد جهان شد.

با وب آریو همراه باشید. تا با این خصوصیات آشنا شوید.

1-” نه گفتن ” را یاد بگیرید

توصیه‌ای که بیل گیتس از وارن بافت گرفت و به راستی برای همه‌ی ما ارزشمند و کاربردی ست. صرف نظر از بلندپروازی‌ها یا میزان اشتیاقی که دارید، همه‌ی ما در طی روز فقط ۲۴ ساعت زمان داریم و تنها چیزی که افراد موفق را از افراد ناموفق و شکست‌خورده جدا می‌کند نحوه‌ی استفاده از ۲۴ ساعت زمانی ست که هر روز در اختیار ما قرار داده می‌شود. مطمئنم شما هم موافقید که هیچ کس بهتر از ثروتمندترین مرد جهان که دائماً این حرف‌ها را از قول وارن بافت در یک مصاحبه تکرار می‌کرد نمی‌تواند اهمیت نه گفتن را به ما گوشزد کند. ” باید در نه گفتن زبانزد عام و خاص شوید.”  بیل گیتس بعد از گفتن این جمله این طور ادامه داد: نه گفتن به شما اجازه می‌دهد روی کارهایی تمرکز کنید که واقعاً مهم و سرنوشت‌ساز هستند.

2-پذیرای منتقدان خود باشید

بیل گیتس در کتاب تجاری خود که با عنوان ” the Speed of Thought ” در سال ۱۹۹۰ منتشر شد در مورد اهمیت بازخوردهای منفی گفت: وقتی به بیشترین پیشرفت ممکن نیاز دارید از خبرهای بد بیاموزید. اگرچه شنیدن بازخوردهای منفی، گله و شکایت و عدم رضایت برای هیچ کدام از ما ساده نیست اما همین‌ها هستند که باعث می‌شوند بیشتر بیاموزید و در آینده عملکرد بهتری داشته باشید.

ثروتمندترین مرد دنیا می‌گوید: مشتریانی که بیشتر از همه از شما ناراضی هستند، بهترین منبع یادگیری شما محسوب می‌شوند.

مطمئناً بعضی وقت‌ها برخی از انتقادات بیشتر از روی حب و بغض منتقد است و شما باید هوشمندانه قضاوت کنید و منتقدان دلسوز را از منتقدان حسود جدا کنید. با توجه به نکاتی که در این پاراگراف مطرح شد، دفعه‌ی بعد که کسی از شما انتقاد کرد، نباید فرار کنید یا به او ناسزابگویید. بایستید، گوش دهید، از او تشکر کنید و یاد بگیرید.

3-مثبت باشید

در جهانی که انگار همه چیز خوب پیش نمی‌رود، مثبت بودن برای خیلی‌ها دشوار است. برای کسب موفقیت فرد باید به مثبت اندیشی اعتقاد داشته باشد چون بدون آن هیچ کس کسب‌وکاری راه‌اندازی نمی‌کند، بر روی ایده‌ای جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند و یا هیچ گاه یک محصول یا بازار جدید را بررسی نمی‌کند.

بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد جهان به خوبی قدر خوش‌بینی و مثبت اندیشی را می‌داند و به همین خاطر هدف او از بیشتر کارهای اجتماعی که انجام می‌دهد غلبه بر دشوارترین مشکلات دنیای امروزی از قبیل فقر، قاچاق جنسی، فقدان تحصیلات و آموزش مناسب و غیره است… قطعاً او برای حل این مشکلات به خوش‌بینی زیادی نیاز دارد.

بیل گیتس در سخنرانی که در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه استنفورد انجام داد گفت: اغلب مردم خوش‌بینی و مثبت اندیشی را نوعی امید کاذب می‌دانند؛ اما ناامیدی کاذب هم وجود دارد.

۴-همیشه موفقیت خود را آنالیز کنید

بیل گیتس در کتابش که با عنوان ” The Road Ahead ” منتشر شد گفت: موفقیت آموزگاری ساده لوح است. موفقیت به افراد باهوش تلقین می‌کند شکست ناپذیر هستند و با این کار آن‌ها را گمراه می‌کند.

ثروتمندترین مرد دنیا می‌گوید محصول یا خدمتی که امروز ارزشمند است شاید فردا به کلی منسوخ شود. این اتفاق دقیقاً همان چیزی ست که برای سیستم عامل ویندوز و کامپیوترهای رومیزی قدیمی رخ داد.

شاید موفقیت برای شما خیلی لذت‌بخش‌تر از شکست باشد، اما شکست همیشه به شما درس‌های ارزشمندی می‌آموزد و به بهترین شکل ممکن شما را در جهت درست راهنمایی می‌کند.

5-میزان پیشرفت خود را بررسی کنید

در نامه‌ای که از سوی بنیاد بیل و ملیندا گیتس منتشر شد، بیل گیتس به برخی از درس‌های ارزشمند تاریخ موتور بخار اشاره کرد.

ثروتمندترین مرد جهان در این باره چنین گفت: اگر برای خود هدفی مشخص تعیین کنید و معیاری برای اندازه‌گیری میزان پیشرفت خود داشته باشید پیشرفت حیرت‌انگیزی خواهید داشت. یافتن هدف درست و معیاری مناسب که بتوانیم با آن میزان پیشرفت فرد را بررسی کنیم خیلی دشوار است.

وقتی برای اندازه‌گیری میزان پیشرفت خود معیار مشخصی داشته باشید هدف‌گذاری و دستیابی به اهداف خیلی راحت است. اگر همیشه میزان پیشرفت خود را بررسی کنید و ببینید چقدر با هدف فاصله دارید شانس موفقیت شما دوچندان خواهد شد.

منبع

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن