تکنولوژی

کیدل: موتور جستجوی جدیدی برای کودکان

گوگل موتور جستجوی مخصوصی برای کودکان راه‌اندازی کرده است. کیدل یا Kiddle  قول داده است که امنیت کودکان را هنگام جستجوی اینترنتی تامین کند.

برخی از والدین بعد از بررسی هیستوری موتورهای جستجوی فرزندانشان به مراجعه آنها در لینک‌های نامناسب پی برده‌اند. برخی از این جستجوها تصادفی و برخی نیز از طرف کودکان انجام می‌شود. به همین دلیل گوگل یک موتور جستجوی کودکان درست کرده‌ است که هر گونه مراجعه آنها را به لینک‌های نامناسب غیر ممکن می‌کند چرا که در نتایج جستجو این جور لینک‌ها نمایش داده نمی‌شوند.

ظاهر این موتور جستجو شباهت بسیاری به موتور جستجوی گوگل دارد. با این تفاوت که در آن از رنگ‌های شاد و آیکون‌های جذابی استفاده شده است که احتمالا کودکان لذت بیشتری از آن می‌برند.

نتایج جستجو‌های برآمده از این موتور جستجو کاملا رصد شده است به گونه‌ای که هیچ  چیز خلاف گروه سنی آن کودک نمایش داده نمی‌شود. حتی سه نتیجه جستجوی اول توسط ادیتورها بررسی می‌شود که مشکلی نداشته باشد. باقی نتایج نیز لینک‌هایی با زبان ساده است که فهم آن برای کودکان آسان‌تر باشد. حتی باقی نتایج جستجو نیز بررسی بیشتری می‌شود تا محتوایی برخلاف سن کودکان نداشته باشد.

کیدل: موتور جستجوی جدیدی برای کودکان
کیدل: موتور جستجوی جدیدی برای کودکان

در بخش «درباره» موتور جستجوی کیدل آمده است که کودک شما طی جستجو در این اینترنت کاملا امن خواهد بود. لاگ‌ها هر ۲۴ ساعت یک بار پاک می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعات شخصی از کودکان ضبط نمی‌شود. آزمایشات بسیاری روی این موتور انجام شده است و نتایج آن رضایت‌بخش بوده است.

اگر کودکی کلمه «باسن» یا «آلت جنسی مردانه» را گوگل کند یک ربات عصبانی در مقابل وی ظاهر می‌شود. این موتور جستجو برای والدینی که کودکشان به جستجوی کلمات نامناسب مثل رابطه جنسی یا مدفوع عادت دارد خبر خوبی است. چرا که کودکان با جستجوهای خوب حمایت موتور جستجو را به دست می‌آورند.

حقیقت این است که دیگر بسیاری از والدین نمی‌توانند فعالیت فرزندانشان را در فضای اینترنت کنترل کنند و ابزارهای جدید که جستجو را برای کودکان محدود می‌کند احساس آرامشی برای این والدین نگران است.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن