تکنولوژی

اینستاگرام، لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را مسدود می‌کند

اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی عکس‌ محور است که در میان مخاطبان از محبوبیت بالایی برخوردار است. شما در اینستاگرام در قسمت پروفایل امکان نوشتن مشخصات خود به همراه گذاشتن لینکی از آدرس سایت، تلگرام، اسنپ‌چت، و فیس‌بوک خود را دارید. معمولا افراد زیادی از جمله افراد مشهور برای اطلاع‌رسانی از راه‌های ارتباطی‌ خود، در این قسمت لینکی از صفحات شخصی خود برای ارتباط با کاربران خود، قرار می‌دهند.

اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده است، که دیگر از لینک‌های مربوط به تلگرام و اسنپ‌چت پشتیبانی نمی کند.

اگر کاربران در در پروفایل خود در اینستاگرام، لینک‌های مربوط به این دو شبکه اجتماعی را قرار دهد، اینستاگرام آنها را مسدود می‌کند. در حال حاضر اینستاگرام از سایر لینک‌ها که مربوط به فیس‌بوک، توییتو، و لینکدین است پشتیبانی می‌کند. از این به بعد اگر از لینک‌های تلگرام و یا اسنپ‌چت استفاده کنید با این خطا روبه‌رو خواهید شد:

یکی از اعضای اینستاگرام ضمن تایید خبر مبنی از عدم پشتیبانی از لینک‌های تلگرام و اسنپ‌چت در این شبکه‌ اجتماعی، علت این کار را استفاده نادرست کاربران از پلتفرم آنها دانست.

واکنش موسس تلگرام به این اقدام اینستاگرام به‌شدت تند بود و او در توییتر خود نسبت به این تصمیم اینستاگرام که توسط فیس‌بوک گرفته شده است، واکنش نشان داد. او ضمن نشان دادن خشم خود نسبت به این اقدام گفت: این اولین بار نیست لینک‌های تلگرام توسط سرویس‌های متعلق به فیس‌بوک مسدود می‌شود، پیش از این اپلیکیشن واتس‌اپ هم در سال گذشته لینک‌های مربوط به تلگرام را مسدود کرد. او در ادامه علت این کار فیس‌بوک را رشد روزافزون تلگرام و امکانانی نظیر کانال‌ها و گروه‌هایی در تلگرام است و آن را به یک شبکه اجتماعی تبدیل کرده است، دانست.

مدیر اسنپ‌جت هم در این زمینه سکوت کرده است و هنوز واکنشی نشان نداده است.

فیس‌بوک شاید تلگرام را رقیب اصلی خود شناسایی کرده است که مسدود کردن لینک‌های تلگرام را در سرویس‌های خود اعمال کرده است. تلگرام در اخرین به‌روزرسانی خود امکان ویرایش عکس‌ها را قبل از انتشار برای کاربران خود فراهم کرد و در تلگرام روزانه نزدیک به ۳۵ میلیون عکس بین کاربران رد و بدل می‌شود و این در حالی است که روزانه نزدیک ۷۰ میلیون عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود. رشد اپلیکیشن تلگرام مخصوصا به‌خاطر کانال‌ها و گروه‌هایی که در آن کاربران عضو هستند، باعث شده است، این اپلیکیشن ارتباطاتی را به یک شبکه اجتماعی تبدیل کند که روزانه کاربران ساعت‌های زیادی وقت در آن صرف می‌کنند.

در ایران، فیلتربودن فیس‌بوک و عدم فیلتر اپلیکیشن تلگرام باعث شده است که کاربران ایرانی از شبکه اجتماعی فیس‌بوک بیشتر فاصله بگیرند و برای دریافت خبرهای روزانه، مطالب آموزشی و چت کردن و ارتباط با دوستان خود …… با عضویت در کانال‌های مختلف در تلگرام نیاز خود را برطرف کنند و در فیس‌بوک کمتر وقت صرف کنند. در ایران فیلترینگ فیس‌بوک و عدم فیلتر تلگرام به نفع تلگرام شد و کاربران زیادی روزانه فاصله بیشتری از فیس‌بوک می‌گیرند و به تلگرام نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن