پزشکی سلامت

10 گیاهی دارویی که مهمترین علائم بیماریهای شما را کاهش می دهند

برگ های شفا بخش

سرفه می کنید؟ رزماری بخورید

ایکالیپتول نوعی ترکیب شیمیایی است که در رزماری خوش عطر به وفور یافت می شود و مطالعات اثرات مفید آن را بر روی گرفتگی سینه اثبات کرده است. علاوه بر این رزماری حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام تانن هم هست که سدفه را بهبود می بخشد.

دل درد دارید؟ نعنا بخورید

نعنا حاوی ترکیبی به نام نتول است که ضد درد بوده، گرفتگی عضلات شکم را رفع می کند. نعنا تا 40 درصد می تواند ناراحتی های شکمی را برطرف کند.

سرتان درد می کند؟ریحان بجوید

سه یا چهار برگ ریحان را در یک پیمانه آب جوش بریزید و چند دقیقه در آن را بگذارید تا دم بکشد سپس همراه با کمی عسل آن را بخورید. روش دیگر هم جویدن برگ ریحان است. اگر روغن ریحان هم در استرس داشتید با آن پیشانی تان را ماساژ دهید.

نفخ کردید؟جعفری بخورید

به لطف وجود مقادیر بالای میریستیسین و آپیول جعفری جز موثرترین داروهای گیاهی ضد نفخ است که مانع از احتباس آب و مایعات در بدن می شود.

مفاصلتان درد می کند؟کاری بخورید

کورکومین موجود در پودر کاری ساخته شدن نوع خاصی از پروستاگلاندین ها را در بدن مهار می کند که عامل واکنش های شدید عصبی و ایجاد التهاب هستند. بنابراین خوردن پودر کاری همراد غذا به رفع داراهای مفاصل و عضلات کمک می کند.

احساس خستگی می کنید؟ گشنیز بخورید

کربوکسیلیک اسید موجود در گشنیز با فلزات سنگینی مانند جیوه که در خون وجود دارد پیوند برقرار کرده آنها را از بدن خارج می کند. در نتیه از اثرات نامطلوب این مواد در بدن از جمله خستگی و افسردگی و دردهای عضلانی جلوگیری می کند.

از دردهای قاعدگی رنج می برید؟ اورگانو بخورید

اضافه کردن دو قاشق چای خوری اورگانوی تازه به غذا در طول درره ی قاعدگی باعث می شود دردهایتان به طور معجزه آسایی کم یا حتی به طور کامل قطع شود. این خاصیت اورگانو به دلیل داشتن دو نوع ترکیب شیمیایی به نام های تیمول و کارواکرول است که عضلات دیواره ی رحم را در حالت آرامش قرار داده، مانع از انقباضات دردناک می شود.

گلو درد دارید؟ بابونه بخورید

گل و گیاه بابونه به خاطر داشتن خاصیت ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدان برای رفع گلو درد مفید است. در واقع این گیاه سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده با هر گونه عاملی در بدن باعث بروز گلو درد می شود،مبارزه می کند. بابونه را به صورت چای مصرف کرده یا بخور بابونه دهید.

روده هایتان بهم ریخته؟شوید بخورید

محققها هندی اعلام کرده اند مصرف شوید می تواند باکتری های مضر روده از جمله باکتری ای کلای را از بین ببرد. فلاوانوئید موجود در روغن آن خاصیت باکتریایی دارد و با از بین بردن عفونت های نیکروبی اسهال را درمان می کند.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن