آموزشتکنولوژی

آموزش امنیتی فعال کردن تایید دو مرحله‌ای در واتس‌اپ

 

واتس آپ یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است.امروزه واتس آپ کاربران بسیار زیادی در فضای مجازی از سرتاسر دنیا دارد. واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های ارتباطی امن است، که کاربران زیادی در همه ی دنیا برای ارسال پیام و محتوا و برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. همیشه به شما توصیه می شود که اپلیکیشن‌های ارتباطی به دلیل محتوایی که در درون آنها رد و بدل می‌شود باید امن باشند و به نکات امنیتی مربوط به آنها باید توجه کنید. در این مقاله آموزشی به شما نحوه فعالسازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای در واتس‌اپ را آموزش می‌دهیم.

قابلیت تایید دو مرحله‎ای یا Two-Step Verification، قابلیت بسیار مناسبی است که وقتی شما آن را فعال می‌کنید باید علاوه بر وارد کردن رمز عبور خود، کد امنیتی که برای شما ارسال می‌شود را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود بشوید. این کار باعث می‌شود اگر کسی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کرد، امکان دسترسی به حساب کاربری شما را پیدا نکند. در حقیقت این کار امکان نفوذ هکرها و افراد ناشناس را از بین می‌برد.

اکنون با فعال کردن قابلیت تایید دو مرحله‌ای در واتس‌اپ، می‌توانید امنیت حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن ارتباطی بالا ببرید. برای فعال کردن این قابلیت در گام نخست مطمن شوید از آخرین نسخه از اپلیکیشن واتس‌اپ استفاده می‌کند، در غیر این صورت اپلیکیشن واتس‌اپ خود را از طریق مارکت‌های رسمی به‌روزرسانی کنید.

وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن واتس‌اپ شوید. وارد بخش Account شوید. گزینه Two-Step Verification را در این بخش می‌بینید. اگر این گزینه را پیدا نکردید واتس‎اپ را به‎روزرسانی کنید. در ادامه گزینه Enable  را بزنید. پس از آن از شما خواسته می‌شود یک رمزعبور ۶ حرفی تعریف کنید، این رمزعبور با کد امنیتی که برای شما ارسال می‌شود، متفاوت است.

آموزش امنیتی فعال کردن تایید دو مرحله ای در واتس آپ

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود، آدرس ایمیل خود را وارد کنید. شما می‌توانید بدون وارد کردن آدرس ایمیل خود از این بخش عبور کنید. اما ما توصیه می‌کنیم حتما آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان بازیابی رمز‌عبور شما وجود داشته باشد.

حال قابلیت تایید دو مرحله‌ای در اپلیکیشن واتس‌اپ شما فعال شده است.

برای غیرفعال کردن این قابلیت و یا عوض کردند ایمیلی که برای فعال کردن این قابلیت وارد کردید و یا تغییر رمز عبور می‌توانید، از منوی تنظیمات وارد بخش  Account شوید و گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید. اکنون امکان اعمال تغییرات را در این بخش دارید.

 

آموزش امنیتی فعال کردن تاییددو مرحله ای در واتس آپ

با فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای امنیت واتس‌اپ خود را بالا می‌برید. چرا که اگر به هر دلیلی سیم‌کارت شما به دست افراد ناشناس افتاد، امکان دسترسی به واتس‌اپ شما را نخواهند داشت، برای دسترسی نیاز به وارد کردن رمز‌عبور و کد امنیتی که برای شما اس‌ام‌اس می‌شود، است.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن