تکنولوژی

فیلتر کردن کامنت های اهانت آمیز در اینستاگرام!

فیلتر کردن کامنت های اهانت آمیز در اینستاگرام!

 

اینستاگرم یا اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. محدودیت اشتراک گذاری ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه می‌باشد.

اینستاگرام یکی از شبکه‌ها اجتماعی عکس محور است، محبوبیت زیادی در میان کاربران دنیای مجازی دارد. کاربران روزانه عکس، ویدیو و Story های زیادی را در این شبکه اجتماعی برای فالورهای خود به اشتراک می‌گذارند. یکی از معضلات این شبکه اجتماعی عکس محور، کامنت‌های اهانت‌آمیزی است که برخی از کاربران در زیر پست‌های یکدیگر می‌گذارند. اینستاگرام به‌تازگی قابلیتی را راه‌اندازی کرده است که شما می‌توانید کامنت‌های اهانت‌آمیز را بلاک کنید. در این مطلب آموزشی به آموزش فعال‌سازی این قابلیت پرداختیم.

قطعا بسیاری از شما شاهد کامنت‌های اهانت‌آمیز در زیر پست‌ها و یا هجوم به پیج‌های مختلف بودید. هنرمندان، ورزشکاران و بسیاری از چهره‌های سرشناس از این اتفاق در پیج‌هایشان ناراحت هستند و برای آنها کار بسیار دشواری است که تک‌تک کامنت‌هایی که محتوای خوبی ندارند را پاک کنند. اکنون این قابلیت ایسنتاگرام، کار را اندکی برای بلاک کردن این نوع کامنت‌ها آسان کرده است. این قابلیت برای کسانی که پیج‌های عمومی دارند بسیار کاربردی است.

قابلیت جدید اینستاگرام، برای شما کامنت‌هایی که محتوای توهین‌آمیز و بد دارند را به صورت اتوماتیک فیلتر می‌کند. این قابلیت به صورت عمل می‌کند، که شما کلمات توهین‌آمیز و یا کلماتی که احتمال می‌دهید در عبارات و کامنت‌های توهین‌آمیز قرار بگیرد، را مشخص می‌کنید. این قابلیت کامنت‌هایی که در آنها از این کلمات استفاده شود، را فیلتر می‌کند و در پیج شما نمایش نمی‌دهد و تنها شخص ارسال کننده قادر به دیدن این کامنت است.

برای فعال‌سازی این قابلیت، به بخش تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید، وارد بخش Comment شوید. این بخش دارای دو قسمت است، قسمت اول اینستاگرام خود به صورت خودکار کلمات و عبارت توهین‌آمیز را که در کامنت‌ها تشخیص دهد، را شناسایی و آن کامنت‌ها فیلر می‌کند. در حقیقت اینستاگرام با توجه به ریپورت‌هایی که شده است خود یک لیست سیاه از عبارات و کلمات نامناسب و توهین‌آمیز دارد که از این لیست برای شناسایی کامنت‌های نامناسب استفاده می‌کند. شما می‌توانید با بخش را On یا Off کنید.

 

بخش دوم، شما در این قسمت کلماتی که می‌خواهید فیلتر کنید را باید وارد کنید. در حقیقت یک لیست سیاه از کلمات نامناسب بسازید. در این  لیست می‌توانید هر کلمه فارسی، انگلیسی، و فارسی-انگلیسی که دوست دارید را وارد کنید. کلمات را باید با این ( , ) کامای انگلیسی جدا کنید. پس از آنکه کلمات دلخواه خود را در لیست کلمات فیلترشده وارد کردید، هیچ کامنتی با محتوای این کلمات در پیج شما نمایش داده نمی‌شود. در حقیقت هر کامنتی که حاوی یکی از لغات که در لیست سیاه شما باشد، آن کامنت در پیج شما حذف خواهد شد.

با فعالسازی این قابلیت کاربردی می‌توانید از تعداد کامنت‌های منفی در پیج خود کم کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که کامنت‌هایی که حاوی عبارت نامناسب هستند، در پیج شما نمایش داده نشود.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن