دانستنی هاسرگرمی

چرا مردان زودتر از زنان می میرند؟!

چرا عمر مردان کوتاه تر از عمر زنان است؟

میانگین طول عمر مردان همیشه کمتر از زنان بوده است. در طول صد سال گذشته تفاوت عمده‌ای از لحاظ تشخیص و درمان‌های پزشکی به وجود آمده است و به خصوص در کشورهای پیشرفته افراد تاکید بیشتری بر رژیم غذایی سالم و ورزش منظم و ترک سیگار داند.

می دانیم که بر اساس آمار و تحقیقات ثابت شده زنان بیشتر از مردان عمر می کنند و طول عمر مردان تقریبا 5 الی 7سال کمتر از زنان است. با کمی دقت در اطرافتان یقینا متوجه این امر خواهید شد و شکاف جنسیتی از لحاظ سن و طول عمر خواهید شد. به طور کلی عمر متوسط بشر 78 سال و 9 ماه و 15 روز گزارش شده است که به طور میانگین مردان معمولاً 5 سال کمتر از زنان عمر می کنند. مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کلمبیا دلایل عمر طولانی تر زنان در مقایسه با مردان را بدست آورده است. مردان

همانطور که گفته شد به چند دلیل مردان زودتر از زنان می میرند:

از انجایی که به مرور زمان و افزایش آمار بیماری در جامعه مدرن علل اصلی کوتاهی عمر مردان نسبت به زنان مشخص شد.

1- مردان زودتر از زنان می میرند چون بیشتر خطر می کنند:

یکی از دلایل کوتاهی عمر مردان نسبت به زنان مربوط به شکل و عملکرد لوب قدامی مغز مردان است ، بخشی که مسئول محتوای شخصیتی، چاره یابی، هیجانات، تمرکز، داوری، سخن گفتن و حرکات ارادی است . این قسمت در پسران و مردان کندتر از حد معمول در زنان توسعه می یابد به همین علت مردان به مراتب بیشتر درحوادث رانندگی می میرند و یا به دلیل ریسک پذیری بالا و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر دوز بالا جان خود را از دست می دهند.

2- مردان بیشتر از زنان در شغلهای خطرناک مشغول هستند:

آمار کارگران مرد در شغل های سخت فراتر از زنان مشغول به کار در این شرایط است. همانطور که می دانید شغلهای سخت جامعه همچون آتش نشانی ، فعالیت در کارهای ساخت و ساز و از این قبیل شغل ها تقریبا 99 درصد در اختیار مردان است.

3- مردان در سنین جوانی به دلیل بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند:

در واقع مردان 50 درصد بیشتر از زنان به بیماری قلبی مبتلا شده و می میرند. یکی از دلایل ان می تواند کمبود هورمون استروژن در بدن مردان باشد ، البته مشکلات دیگری از قبیل فشار خون و کلسترول بالا از عوامل مرگ مردان نیز گزارش شده است.

4- مردان درشت تر از زنان هستند:

شاید جالب باشد که بدانید در میان حیوانات و موجودات زنده ، دسته ای که اندازه و وزن بیشتری دارند زودتر از موجودات ریز می میرند . اگر چه این عامل هنوز در بدن انسان ناشناخته است اما بر اساس امار با طول عمر مردان رابطه دارد.

5- مردان بیشتر از زنان خودکشی می کنند:

علی رقم واقعیتی که از افسردگی بیشتر زنان نسبت به مردان وجود دارد مردان بیشتر و زودتر از زنان خودکشی می کنند. هرچند زنان با آمار بسیار بالاتری تحت درمان افسردگی و مشکلات اعصاب قرار دارند اما مردان به دلیل تحمل کمتر مستقیما به سراغ راههای خلاصی خطرناکتر می روند.

6- مردان ارتباطات اجتماعی بسیار ضعیفی دارند:
به دلیلی که هنوز کاملا مشخص نیست مردان روابط اجتماعی ضعیف تری نسبت به زنان دارند و این هم یکی از عللی است که دراین لیست قرار گرفته است.

7- مردان کمتر به پزشک مراجعه می کنند:
به گزارش آژانس تحقیقات و کیفیت مراقبتهای سلامت ، مردان به مراتب بیشتر تلاش می کنند تا از تست های سلامت و انجام آزمایشات دوره ای گریز داشته باشند در حالی که اکثر خانم ها حداقل سالی یکبار به پزشک مراجعه می کنند.

8- ژنتیک به نفع زنان است:
شرایط نامساعد برای مردان زودتر آغاز می شود. کروموزوم y سریعتر و بیشتر از کروموزوم x دچار تحول و تغییر ناگهانی می شود و کمبود کروموزوم ثانویه x در مردان اختلالات وابسته به این کروموزوم را در بدن مردان و پسران زودتر آغاز می کند که به عنوان عاملی برای فراهم کردن

شرایط کوتاهی عمر محسوب می شود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن