تکنولوژیموبایل

گوشی هواوی نوا 2 پلاس تهدیدی برای پرچمداران!

گوشی هواوی نوا 2 دارای با صفحه نمایش 5.5 اینچ، رم 3 گیگ، حافظه داخلی 128 گیگ، دوربین 12+8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسل

معمولا زمانی نسل دوم گوشی های هوشمند معرفی می شود که دیگر مدل اولیه فروشی چندانی نداشته یا توان پاسخگویی به نیازهای کاربرانش را از دست داده باشد، اما شرکت هو آوی با این که هنوز زمان زیادی از معرفی گوشی نوا پلاسی نگذشته، تصمیم گرفته نسل دوم این دستگاه را با نام nova 2 plus به بازار عرضه کند. دستگاهی که با توجه به قابلیت هایش می تواند رقیب در سایهای برای پرچمداران اندرویدی باشد.

                  خلاصه از مشخصات گوشی هواوی نوا 2 پلاس :

رم : 3 گیگ – حافظه داخلی 128 گیگ

دوربین اصلی 12 +8 مگاپیکسل – دوربین سلفی 20 مگاپیکسل

پردازنده 659 HiSilicon Kirin  و سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا

                  قیمت : حدود 1.350.000 تومان

طراحی و بنده هواوی نوا 2 پلاس:

طراحی بدنه گوشی با توجه به لبه های گرد، حاشیه کم و خطوط آنتن بشدت شما را به یاد آیفون ۷ پلاس میاندازد، اما در بخش زیرین دستگاه هنوز جک ۳/۵ میلیمتری هدست قرار دارد تا حداقل در این امر با آیفون متفاوت باشد. نوا ۲ پلاس هیچ دکمه فیزیکی در بخش جلویی صفحه نمایشی ندارد و حسگر اثر انکشت را به پشت دستگاه و پایین تر از دوربین ها انتقال داده است. در مجموع می توان نمره خوبی به طراحی این دستگاه خوشی دست داد، اما همان طور که گفته شد یک کپی برابر اصلی از طراحی گوشی های شرکت اپل است.

راند اول گوشی جدید شرکت هوآوی از بدنه ای فلزی ساخته شده که استقامت دستگاه را بالا برده و ظاهر خوبی به آن داده است. صفحه نمایش دستگاه ۵/۵ اینچی است تا با توجه به پسوند پلاس و ابعادش در گروه گوشی های هوشمند فبلتی قرار بگیرد. شرکت هوآوی نوا ۲ پلاس را در پنج رنگ تولید کرده که شامل آبی، سبز، طلایی، مشکی و رز طلائی است تا کاربران بتوانند با حق انتخاب بیشتری گوشی هوشمندشان را انتخاب کنند. این اولین بار است که یک گوشی با بدنهای فلزی از رنگ سبز استفاده می کند.

دوربین هواوی nova 2 plus:

دوربینهای گوشی هوشمند هواوی نوا ۲ پلاس یک مورد عجیب است. این گوشی که از دوربین دوگانه در پشت دستگاه خود استفاده کرده، سراغ یک ترکیب ۱۲+۸ مگاپیکسلی رفته است. دوربین هشت مگاپیکسلی دوم وظیفه جذب نور محیط و ثبت عکس هایی با بیشترین کنتراست را دارد. ترکیب تصویر ثبت شده در دو دوربین، عکسی با جزئیات فراوان و خطوط نور قابل لمسی خواهد بود. تا اینجایی کار همه چیز طبیعی به نظر میرسد، اما مورد عجیب زمانی خود را نشان میدهد که بدانید دوربین دوم یا همان دوربین سلفی دستگاه از مجموعه دو دوربین پشتی بیشتر است. هوآوی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی قدرتمند را برای جلوی دستگاه انتخاب کرده تا به یک مورد اکازیون برای گرفتن عکسی هاسی سلفی تبدیل شود. همچنین، هم دوربین جلویی و هم دوربین دوگانه پشتی دستگاه قابلیت ثبت فیلم فولاچ دی ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. همه اینها باعث میشود نوا ۲ پلاس به یک دوربین خیلی خوب برای عکاسی تبدیل شود.

سخت افزار nova 2 plus:

و اما مهمترین بخش، یعنی سخت افزار: شرکت هواوی که مدتهاست تمرکز خود را روی تراشه های اختصاصی اش گذاشته، بار دیگر در این گوشی نیز سراغ تراشه 659 HiSilicon Kirin رفته است. این تراشه هشت هسته ای با چهار هسته ۲/۳۶ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A53 گیگاهرتزى 1/7 هســته از قابلیت پردازش بالایی برخوردار است و از طرفی داشتن چهار هسته کم مصرف باعث عملکرد بهتر باتری دستگاه شده است. همچنین در کنار این پردازنده نوا ۲ پلاس از چهار گیگابایت رم استفاده می کند که با توجه به رقبا و دیگر گوشی های اندرویدی رقم بالایی به حساب میآید. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز به کاربران کمک می کند هیچ مشکلی برای اجرای بازی و اپ های گرافیکی سنگین نداشته باشند،

برگ برنده هواوی nova 2 plus:

اما برگ برنده سختافزاری دستگاه حافظه داخلی آن است، چراکه شرکت هواوی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای این دستگاه در نظر گرفته که بین گوشیهای اندرویدی چندان رایج نیست. جالب این که هواوی باز هم اسلات حافظه جانبی را حذف نکرده و دستگاه تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه دیگر را هم پشتیبانی می کند. با چنین ویژگی های نرم افزاری نباید انتظار داشت سیستم عامل دستگاه چیزی جز اندروید ۷ باشد. پیدا کردن نکته منفی در مورد این گوشی چندان کار راحتی نیست، اما نباید فراموش کرد که تمام اینها قواعد روی کاغذ هستند و قضاوت اصلی تجربه کاربری شماست.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن