تکنولوژیموبایل

GSMA کنگره جهانی موبایل شرکت های ایرانی را تحریم کرد!

یکی از سازمان هایی که در دوران تحریم ها به ایران خدمات ارائه میکرد. حالا مثل اینکه تازه یادش افتاد که ایران را تحریم کند. انجمن جهانی موبایل GSM Association ( به اختصار GSMA ) بود. جی‌اس‌ام در اصل کوتاه شدهٔ groupe special mobile (گروه ویژهٔ تلفن همراه) است.

این انجمن اخیرا با قطع سرویس دهی به شرکت تلفن همراه به تحریم ایران پرداخته است. و امروز در خبرها آمده که انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرده است.

از مهم ترین نتایج این تحریم عدم امکان حضور شرکت های ایرانی در کنگره جهانی موبایل بارسلون MWC است.

یکی از مهمترین خدمات GSMA به عنوان مرجع هماهنگی های بین المللی موبایل، تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI (مخفف International Mobile Equipment Identity) است. کد IMEI شامل چند جزء مختلف بوده که اطلاعاتی مانند کشور و کمپانی سازنده دستگاه را مشخص کرده و کاربردهای مختلفی مانند شناسایی دستگاه ها در شبکه موبایل را دارد.

لازم به ذکر است کشورهایی که با GSMA ارتباط مستقیم دارند، همواره فهرست به روزی از IMEI ها را دریافت می کنند که علاوه بر این، سازمان مذکور لیست محدودی از کدهای مورد بحث را نیز به صورت رایگان منتشر می کند.

جی‌اس‌ام (GSM) یا سامانهٔ جهانی ارتباطات همراه یکی از متداول‌ترین استانداردهای تلفن‌های همراه در جهان است.فروشندهٔ اصلی آن یعنی شرکت جی‌اس‌ام تخمین می‌زند که ۸۰ درصد از بازار جهانی تلفن همراه از این استاندارد استفاده می‌کند. سه میلیارد نفر در ۲۱۲ کشور از این استاندارد بهره می‌گیرند. گستردگی این استاندارد رومینگ بین‌المللی میان اپراتورهای تلفن همراه را رایج نموده است. این امکان مشترکین را قادر می‌سازد از تلفن‌های همراه خود در بیشتر نقاط دنیا استفاده کنند.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن