تکنولوژیموبایل

ویژگی های سیستم عامل اندروید 8 اوریو

در حالی که بسیاری از کاربران موبایل هنوز استفاده از نسخه اندروید 7 سیستم عامل گوگل یا همان اندروید نوقا را تجربه نکرده اند. گوگل از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود یعنی اندروید 8 یا اندروید اوریو رونمایی کرد.

android Oreo 8.0 یا همان بیسکویت کرمدار جدیدترین دست پخت گوگل است. گوگل مدعی است که سریع ترین نسخه سیستم android  است که تا کنون کاربران استفاده کرده اند.

آیکون های متفاوت:

سازندگان گوشی های مختلف در اندروید اوريو می توانند براساس طراحی گوشی، رابط کاربری منحصر به فردى را برای آیکون ها طراحی کنند. همچنین با لمسی ایکونها، نوعی انیمیشن ویژه برای شما به نمایش خواهد آمد.

کاهش مصرف باتری با android Oreo :

یکی از راه حلهای گوگل برای کاهش مصرف و افزایشں عمر باتری، کنترل اپ ھایی فعال در پس زمینه است. کنترل بیشتر اپها در اندروید. اوریو به شما اجازه میدهد میزان مصرف هر اپ را تنظیم کنید.

 

اعلان ها شخصی سازی شده:

 طراحی اعلان ها تغییر کرده؛ اعلانهای تصاویر رنگی تر و اعلان های موزیکها و ویدئوها تمیزتر شده است. شخصی سازی به اعلان ها (Notification) نیز راه پیدا کرده و شما می توانید اعلان هایی را که یک موضوع مشخص دارند، یکجا قرار دهید. به عنوان مثال تمام اطلاعات ورزشی اپ های مختلف را میتوانید یکجا و تحت عنوان اعلانات ورزشی مشاهده کنید. با این قابلیت کنترل بیشتری روی اطلاعاتی که در نوار (Notification bar) نمایش داده می شود، خواهید داشت. تفاوت دیگر اندروید اوریو با ورژن های قبلی خود این است که در بالای آیکون اپ ها نیز اعلان ها به صورت  Notification dots نمایش داده می شود.

تماشای ویدئو در یوتیوب  (تصویر در تصویر ) در android Oreo :

تصور کنید در حال تماشای یک ویدئو در یوتیوب هستید و همزمان میخواهید ویدئوی دیگری را در یوتیوب جستوجو کنید. قطعا خارج شدن از ویدئویی که در حال تماشای آن هستید برای انجام کاری دیگر ناخوشایند است. در اندروید جدید میتوانید با استفاده از قابلیت تصویر در تصویر، ویدئویی را که در حال تماشای آن هستید، کوچک کنید و به سمت راست پایین صفحه نمایشں بفرستید تا بدون خارج شدن از ویدئو، جستوجوی خود را نیز انجام دهید.

 

اتصالات راحت تر دستگاه های تطبیق پذیر

گوگل باز هم از ویژگی های Neighbor Awareness Networking استفاده کرده، اما این بار تحت عنوان Wi-Fi Aware. این ویژگی به کاربر اجازه میدهد دستگاههای تطبیق پذیر را بدون نیاز به اتصال به اینترنت به یکدیگر وصل کند.

اندروید 8 برای چه دستگاه های عرضه می شود؟

گوگل مثل همیشه گوشی های خود را در اولویت قرار داده و قرار است این سیستم عامل ابتدا برای پیکسل نکسوس 5X و نکسوس 6P عرضه شود. طبق اعلام گوگل تا آخر سال ۲۰۱۷ شرکت های مختلف دیگر از جمله هواوی، اچ تی سی، موتورولا، سامسونگ، شارپ، سونی، الجی و نوکیا نیز از این سیستم عامل بر روی محصولات خود بهره مند خواهند شد.

 

هوشمندتر شدن انتخاب متن:

ردپای هوش مصنوعی را در اندروید ۸ می توانید ببینید که یک نمونه آن انتخاب هوشمند متن است. به عنوان مثال اگر شما یک شماره را کپی کنید، اندروید جدید، اپ تماس ها را به شما پیشنهاد میدهد و اگر متن کپی شده شما آدرسی باشد، پیشنهاد اندروید ۸، نقشه گوگل خواهد بود.

یک نام خوشمزه دیگر:

تمام نام های نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید از شیرینی های خوشمزه گرفته شده است. اندروید Oreo نیز که تا پیش از رونمایی با نام O شناخته میشد، همان بیسکوییت کرمدار محبوب و خوشمزهای است که انتظارش  را داشتیم۔

 

امنیت اندروید 8 :

گوگل با افزودن یک برنامه جدید به اندروید اوریو سعی کرده امنیت این سیستم عامل را در برابر اپلیکیشن های مخرب بالا ببرد. این اپ روزانه بیش از ۵۰ میلیارد اپلیکیشن را اسکن و امنیت انها را بررسی می کند. امکان استفاده از اسکن دستی (غیر خودکار) نیز توسط این برنامه وجود دارد.

 

افزایش سرعت بالا آمدن گوشی های مجهز به اندروید 8 :

هرچند سخت افزار یکی از عوامل کلیدی برای سریع روشن شدن تلفن همراه است، اما گوگل وعده داده اندروید اوریو بدون در نظر گرفتن سخت افزار گوشی، سرعت روشن شدن بیشتری داشته باشد. همچنین گوگل مدعی شده اپلیکیشن های این نسخه از اندروید نیز عملکرد سریع تری خواهند داشت.

ویدئوی معرفی مختصر اندروید 8 در یک دقیقه :

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن