دانستنی ها

سلبریتی های سرشناس و عادات غذایی متفاوت

 

اینکه سلبریتی ها به دنبال داشتن اندام مناسب باشند چندان عجیب نیست و نمی توان آنها را برای استخدام بهترین و گران ترین سرآشپزهای جهان، خریداری بهترین مواد غذایی تازه و با کیفیت، مجرب ترین موبیان ورزشی و گرفتن مشاوره از بهترین متخصصان تغذیه مورد انتقاد قرار داد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هر کدام از سلبریتی ها با توجه به حرفه خاص خود رژیم های متفاوتی را دریافت می کنند.برخی از سلبریتی ها نیز بیش از آنکه به داشتن اندام فوق العاده ای شهرت داشته باشند به سلامت رژیم غذایی شان می اندیشند.در این نوشته به عادات غذایی تعدادی از این سلبریتی ها می پردازیم تا شما هم با رژیم ها و عادات غذایی آنها آشنا شوید.با ما همراه شوید.

بیانسه

هر کسی با دیدن تنها یک بار اجرای وی می تواند دریابد که او یک ورزشکار است. وی از رژیم غذایی ۸۰-۱۰-۱۰ استفاده می کند.یعنی ۸۰ درصد از مواد غذایی اش را کربوهیدرات، ۱۰ درصدش را چربی و ۱۰ درصد دیگر را پروتئین تشکیل می دهد. این رژیم توصیه متخصص تغذیه وی یعنی «مارکو بورگس» است.

استیو جابز

استیو جابز، مدیرعامل فقید شرکت اپل، عادت های غذایی عجیب و غریبی داشت. او خیلی زیاد هویج می خورد و دوست داشت رنگ پوستش با این کار نارنجی شود. هویج، یکی از سبزی های مهمی است که پیش ساز ویتامین A است و ویتامین C و K قابل توجهی برای بدن فراهم می کند.

ویتامین A برای حفظ سلامت چشم ها لازم است، در حالی که ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی و استحکام دندان ها و لثه ها مرتبط است. ویتامین K هم توانایی انعقاد خون را در سطح مطلوبی حفظ می کند و در استحکام استخوان ها و سلامت کلیه ها نقش دارد. کنار اینها، نباید پتاسیم موجود در هویج را فراموش کرد. این عنصر به کاهش خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا و اختلال اضطرابی کمک می کند و احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می دهد.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا بر این باور است که فست فودها می توانند خوراکی هایی مطمئن برای گنجاندن در رژیم غذایی باشند. وی از نوشابه های رژیمی به عنوان نوشیدنی استفاده می کند و از قهوه نیز پرهیز می کند.

پزشک شخصی وی معتقد است که او در مرزی نزدیک به اضافه وزن و چاقی قرار دارد. علی الرغم همه اینها وی پیش از انتخابات گفته بود که اگر فاتح انتخابات باشد و به ریاست جمهوری برسد، تبدیل به سلامت ترین رئیس جمهوری برگزیده خواهد شد.

جسیکا آلبا

جسیکا آلبا، ستاره مشهور هالیوودی و یکی از قهرمانان اصلی در فیلم «چهار شگفت انگیز» عادت غذایی ساده اما مهمی برای حفظ سلامت خودش دارد. این بازیگر هر روز بین ۲ تا ۳ لیتر آب می نوشد. بخش اصلی رژیم غذایی او را میوه ها و سبزی ها تشکیل می دهند و مواد غذایی دیگر مثل گوشت قرمز بدون چربی، سفیده تخم مرغ، پنیر کم چرب و غلات سبوس دار در رده بعدی قرار می گیرند.

او معمولا از این ترکیب ها برای وعده های غذایی استفاده می کند؛ جو دو سر با انواع توت ها و چند سفیده تخم مرغ برای صبحانه، سالاد سبزیجات همراه با مرغ یا ماهی برای ناهار؛ مقداری سیب زمینی و سبزیجات بخارپز برای شام. جسیکا آلبا معمولا از بادام خام و مقداری ذرت بو داده به عنوان میان وعده استفاده می کند. برنامه غذایی او هم شادابی پوست را افزایش می دهد و هم مانع از ابتلا به انواع بیماری ها و اضافه وزن می شود.

جنیفر آنیستون

جنیفر آنیستون، یکی از بازیگرانی است که علاقه زیادی به نوشیدن آبلیموی تازه دارد. او هر روز صبح بعد از بیدار شدن، مقداری آبلیموی تازه و آب گرم می نوشد. استفاده از آبلیموی تازه در صبح، می تواند دستگاه گوارش را به خوبی فعال و فرآیند سم زدایی را در بدن تقویت کند.

عادت غذایی دیگر او، استفاده از بادام خام و شیر بادام است. این بازیگر می گوید خوردن یک مشت بادام خام، او را به راحتی تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارد و مانع از خوردن هله هوله های مضر می شود. تحقیقات بسیاری نشان داده اند خوردن بادام، خطر بروز حمله قلبی را کاهش می دهد و سطح کلسترول بد خون را پایین می آورد. علاوه بر این، از دیواره شریان ها در مقابل صدمات محافظت و به ساختن استخوان ها و دندان های محکم کمک می کند. این ماده خوراکی نقش موثری در کاهش وزن دارد.

کیتی هلمز

شاید وی رازی برای جوان ماندن خود داشته باشد. یکی از دلایل اندام لاغر و جوان ماندن وی می تواند مصرف سبزیجات خام و ارگانیک و پرهیز از خوردن میوه به دلیل قند موجود در آن باشد.وی زمانی که احساس گرسنگی می کند با میان وعده هایی چون بادام، سیب زمینی شیرین و سوپ هویج خودش را سیر می کند.

هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات در این دوره از ریاست جمهوری آمریکا، از ترفندهای ویژه ای برای حفظ سلامت خودش استفاده می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدنش اهمیت زیادی می دهد. یکی از ترفندهای مهم او این است که هر روز از فلفل قرمز تند و خام استفاده کند.

این سیاستمدار اخیرا در گفتگو با یکی از رسانه های خبری اعلام کرده انتخاب این عادت غذایی به سال ۱۹۹۲ میلادی بر می گردد، زمانی که مقاله ای را درباره نقش فلفل های تند در تقویت سیستم ایمنی بدن خوانده است.

فلفل های تند حاوی یکی از مهم ترین انواع آنتی اکسیدان ها، یعنی ویتامین C هستند که همیشه به دلیل نقش خاص شان در تقویت سیستم ایمنی مورد توجه بوده اند. ترکیب مهم دیگری که اهمیت فلفل تند را بالا می برد، کپسایسین نام دارد. کپسایسین می تواند خطر ابتلا به التهاب، چاقی و سرطان را کاهش دهد. یکی از جدیدترین مقالات منتشر شده در مجله BMJ نشان می دهد افرادی که هر روز فلفل تند می خورند خطر مرگ زودرس را در خود ۱۴ درصد کاهش می دهند.

ویکتوریا بکهام

ویکتوریا بکهام، همسر دیوید بکهام اعتقاد زیادی به مصرف باقلا و فواید آن دارد. او معمولا از باقلا به عنوان میان وعده استفاده می کند و حتما باید دانه های باقلا را با دست خودش از غلاف بیرون بیاورد. نصف فنجان از باقلای پوست کنده شده، ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و C را فراهم می کند و منبع خوبی از فیبر، پروتئین و روی محسوب می شود.

باقلا، با توجه به پروتئین زیاد و چربی کمی که دارد، می تواند افراد را به مدت طولانی تری سیر نگه دارد. علاوه بر این مصرف باقلا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و در استخوان سازی به بدن کمک کند.

شکیرا

چ

شکیرا، هنرمند مشهور لاتین تبار و همسر جرارد پیکه، فوتبالیست مشهور اسپانیایی، همیشه هنگام خرید سراغ چند تخته شکلات تلخ می رود. او می گوید برای اینکه بتواند شکلات تلخ بیشتری مصرف کند، زمان ورزش کردنش را افزایش می دهد. بسیاری از محققان معتقدند شکلات تلخ، یکی از بهترین میان وعده ها و دسرهایی است که فواید زیادی برای سلامت دارد.

شکلات تلخ، ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی را در خودش گنجانده که به حفظ سلامت قلب کمک می کنند، هوس های غذایی ناسالم را از بین می برند و استرس را کاهش می دهند. علاوه بر این، منبع خوبی از منیزیم، آهن و کروم است.

 

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن