آموزشکودکان

چگونه به پرسش های جنسی کودک پاسخ دهیم؟

پرسش های جنسی کودک

مسایل جنسی همواره یکی از موضوعاتی است که والدین درباره آگاه کردن فرزند خود نسبت با آن واهمه دارند وتصور می کنند که آگاهی فرزندشان نسبت به مسایل جنسی آنها را گمراه خواهد کرد. شاید تا حدودی این استدلال درست باشد اما این نکته را نمی بینند که رسانه های مجازی یا شبکه های ماهواره ای همین مسایل را به صورت نادرست به کودکان و نوجوانان ما می خورانند،که می تواند سبب گمراهی آنها شود.

اما چگونه می توان درباره مسایل جنسی با کودکان صحبت کرد و بهترین سن برای آموزش آنها چه سنی است؟

از انجام هر گونه رفتار جنسی در برابر کودک خودداری کنید و از ابراز احساسات شدید بپرهیزید.بعضی ها در جایگاه پدر و مادر،جرات و جسارت پاسخ به پرسش های جنسی کودک شان را ندارند. آنها بر این باورند که پاسخ به این سوالات از موقعیت و جایگاه والد بودنشان می کاهد و چشم و گوش بچه ها را باز و آنها را گستاخ می کند!برخی از والدین هم که به این سوالات پاسخ می دهند یا اطلاعات مناسب با سن کودک ندارند یا صداقت در بیان این مطالب را ندارند. برخی هم با شانه خالی کردن از این وظیفه مهم،شرم و حیا را بهانه می کنند،و از جواب دادن طفره می روند.اما والدین باید بدانند پرسش ها ی جنسی کودک از چهار ،پنج سالگی شروع می شود واین یکی از مراحل طبیعی تکامل جنسی اوست که اگر به درستی به سوالات کنجکاوانه او پاسخ ندهند، ذهن او بیشتر درگیر مسایل جنسی می شود و در این گیر ودار،چه بسا که به خطا هم بروند.

در تربیت جنسی،درک دقیق والدین از شرایط سنی فرزند بسیار مهم است و نباید با سوالها یا بیدار ی جنسی او بی اعتنایی کرد یا با نصیحت یا پندهای افراطی،کودک را ترساند. والدین باید آگاه باشند گرچه بلوغ جنسی در سنین بالاتر از دبستان اتفاق می افتد،اما تمایلات جنسی و پرسش های پیرامون آن تنها مختص به دوره بلوغ نیست، بلکه مدتها پیش از آن به صورت احساسی ویژه در کودک پدید آمده و بسیاری از عادت های نامناسب کودک- که از نگاه پدر و مادر مخفی می ماند- در این دوره شکل می گیرد.

تربیت جنسی با آموزش جنسی تفاوت دارد

آموزش جنسی شرح جزییات روابط و مراحل جنسی است،اما آنچه در تربیت جنسی مطرح است،ارایه مجموعه اطلاعات جسمانی،روانی،اجتماعی و دینی درباره مسایل جنسی یا در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم درباره مسایلی است که با غریزه جنسی کودک مرتبط است و آموزش آن از سال های اولیه زندگی کودک شروع می شود.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن