جنسی - زناشویی

رابطه تغذیه بر سلامت جنسی

تغذیه و سلامت جنسی

 

متخصصان معتقدند که میان پریود زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط وجود دارد. دلیل آن می تواند در نتیجه پریود زودتر از موعد،افزایش سطح استروژنی باشد که بدن در طول زندگی تولید می کند.متخصصان تغذیه تاکید می کنند که این نتایج به معنی حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی نیست، زیرا گوشت قرمز سرشار از آهن بوده و نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی بر اثر فقر آهن دارد، بلکه توصیه می شود در مصرف این ماده غذایی زیاده روی نشود.

یک نکته دخترانه برای سلامت جنسی

پژوهش های محققان انگلیسی نشان می دهد دخترانی که در دوران کودکی رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز دارند،دچار پریود زودرس می شوند. در این پژوهش رژیم غذایی سه هزار دختر دوازده ساله بررسی شد. نتایج نشان داد که مصرف گوشت به میزان بیش از هشت بار در هفته موجب بلوغ زودرس و پریود زودتر از موعد در این دختران شده است. در حقیقت مشخص شد که احتمال پریود زودرس در دوازده سالگی و یا پیش از آن در دخترانی که به مقدار زیاد گوشت قرمز می خورند، هفتادو پنج درصد بیش از سایر دختران است. این پژوهش مچنین نشان داد که اضافه وزن و چاقی در دختران نیز موجب بلوغ زودرس می شود.

در سال های اخیر سن پریود در دختران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و دلیل آن تغییر در الگوی تغذیه و افزایش شیوع چاقی  است، چرا که این فاکتورها بر تعادل هورمونی تاثیر می گذارند.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن