تکنولوژیخودرو

تصاویر خودروی مفهومی میتسوبیشی EV

خودروی میتسوبیشی EV جدیدترین مدل شرکت ژاپنی میتسوبیشی است که اخیرا معرفی و در نمایشگاه خودروی توکیو از آن رونمایی شده است. Mitsubishi e-Evolution Concept یک خودروی مفهومی که در بخش خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور  قرار دارد. این خودروی دو دیفرانسیل با ظاهری زیبا، پیشرانه قدرتمند و قوای محرکه‌ی پیشرفته، آماده‌ی زورآزمایی با سخت‌ترین شرایط جاده‌ای شهری و برون‌شهری و نشان دادن نهایت قدرت و صلابت در رانندگی با یک خودروی شاسی‌بلند چهارچرخ محرک است.

مغز متفکر خودروی مفهومی میتسوبیشی EV، یک سیستم هوش مصنوعی است که قابلیت‌ها و توانمندی راننده را در زمان رانندگی به شدت ارتقاء می‌بخشد. مجموعه‌ای از سنسورها به هوش مصنوعی این خودرو این اجازه را می‌دهند تا در کمترین زمان ممکن تغییرات رخ‌داده در شرایط جاده و ترافیک را رصد و راننده را از این موضوع آگاه کند. این سیستم هوشمند فارغ از توانایی‌های راننده، همواره در حال کمک و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از شرایط رانندگی است. وجود این سیستم هوشمند منجر به رانندگی ایمن‌تر و ساده‌تر می‌شود و سطح جدیدی از رانندگی به سرنشینان و به‌خصوص راننده خودرو هدیه می‌کند.

خودروی مفهومی EV از ۳ پیشرانه‌ی الکتریکی با توان تولید گشتاور بالا بهره می‌برد. از طرف دیگر نبود پیشرانه‌ی احتراق درون‌سوز فضای کافی به طراحان و سازندگان این خودروی مفهومی داده است تا به بخش مورد نیاز سرنشینان در بخش کابین و فضای داخل خودرو توجه بیشتری کنند. بخش نشان‌دهنده اطلاعات مربوط به تجهیزات و قطعات خودرو یا همان پنل ابزار به نحوی طراحی شده است که در مواقع نیاز، به‌صورت شناور در صفحه‌ی روبه‌روی راننده اطلاعات ضروری به نمایش درآيند. خودروی EV محصولی از میتسوبیشی است؛ لذا قواعد حاکم بر طراحی و ارائه اطلاعات در پنل ابزار در این خودرو نیز الهام‌گرفته از دیگر محصولات میتسوبیشی و دارای طراحی افقی است. پنل ابزار افقی امکان درک صحیح‌تر و بهتر شرایط خودرو در زمان رانندگی را فراهم می‌کند.

یک صفحه نمایش بزرگ و مسطح تمام عرض داشبورد این خودرو را اشغال کرده است. این صفحه نمایش لمسی اطلاعات مربوط به وضعیت بیرون خودرو، اطلاعات ناوبری و روند حرکت خودرو در طول مسیر را به نمایش می‌گذارد. این صفجه نمایش بزرگ، به دو صفحه کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هرکدام تصاویر زنده‌ای از جلو و پشت خودرو به نمایش می‌گذارند. وجود پنجره‌های تمام‌شیشه، امکان دید ۳۶۰ درجه را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن