آرایش و زیباییسلامت پوست و مو

مناسب ترین مرطوب کننده ی پوست خشک

مرطوب کننده ی پوست

 

معمولا با شروع فصل سرما نیاز به مرطوب کننده برای پوست بیشتر احساس می شود. هر چند کسانی هستند که در فصول دیگر سال هم پوستشان به مرطوب کننده نیاز دارد.اگر برای خریدن مرطوب کننده پوست خشک کاملا گیج می شوید و واقعا نمی دانید که باید کدام محصول را انتخاب کنید ؟

این روزها ده ها محصول متفاوت در داروخانه ها به فروش می رسند و هر کدام نیز ادعا می کنند که بهتر از انواع مشابهند . اما با اینکه انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست واقعا گیج کننده به نظر می رسد پیروی از چند راهنمایی ساده می تواند این انتخاب را به کار بسیار راحتی تبدیل کند .

برای تهیه ی بهترین مرطوب کننده پوست خشک، چقدر هزینه کنیم ؟

بیش از حد برای مرطوب کننده پول خرج نکنید . پاک کننده ها و مرطوب کننده ها ، مهمترین محصولات برای مراقبت از پوست هستند و اهمیت ویژه ای برای نرم کردن پوست خشک دارند . شیوه عملکرد مرطوب کننده پوست به این ترتیب است که رطوبت را در لایه ی بیرونی پوست نگه می دارد و رطوبت موجود در لایه های درونی پوست را به لایه ی بیرونی می کشاند .

کرم یا لوسیون؟

ترکیب اصلی لوسیون، آب است، به همین دلیل نسبت به کرم و وازلین رقیق تر است. بنابراین برای پوست های چرب و خیلی چرب استفاده از لوسیون توصیه می شود. با توجه به غلظت نرم کننده، زمان و محل استفاده از آن روی بدن تغییر پیدا می کند؛ برای مثال بهتر است روزها از نرم کننده رقیق تر و شب ها از نوع غلیظ تر آن استفاده کنید؛ همچنین نرم کننده های غلیظ را برای بدن و نرم کننده های رقیق مانند لوسیون را برای صورت استفاده کنید.بهتر است نوع نرم کننده تان را در فصل های مختلف تغییر دهید؛ برای مثال تابستان ها مرطوب کننده های رقیق را انتخاب کنید و زمستان ها مطمئن شوید که نرم کننده، لایه ضخیم تری از پوست تان را می پوشاند. به این ترتیب در برابر باد، برف و خشکی هوا از پوست خود محافظت کرده اید.

آنتی اکسیدان ها :

نرم کننده های حاوی آنتی اکسیدان، مانند عصاره چای سبز، بابونه و انار می توانند هر نوع پوستی را شفاف و تازه کنند. آنتی اکسیدان ها با خنثی سازی رادیکال های آزاد موجود در پوست، به جوان سازی آن کمک می کنند. رادیکال های آزاد، مولکول هایی هستند که سلول های پوست را در طول زمان تخریب می کنند.

ضدآکنه و چربی پوست :

آلفاهیدروکسی اسید موجود در این کرم ها، در عین حال ضدچروک هم هست. ترکیبات این نوع نرم کننده ها، اجازه نمی دهند منفذهای پوست بسته و آکنه ایجاد شود.

پوست خشک :

نرم کننده های غلیظ حاوی اسید هیالورونیک و دایمتیکون به آب رسانی پوست کمک می کنند. گلیسیرین، گلوکل و پروتئین موجود در این نوع نرم کننده ها باعث جذب حداکثری آب، چربی و رطوبت توسط پوست های خشک می شوند.

مهمترین عناصر مرطوب کننده پوست خشک کدامند ؟

وازلین ، روغن مینرال ، لانولین و دایمتیکون هستند . عناصر مهمی مانند گلیسیرین ، پروپیلن گلیکون، اوره و انواع ویتامین ها به جذب آب در لایه بیرونی پوست کمک می کنند . بعضی از مرطوب کننده های پوست نیز حاوی آلفاهیدروکسی اسید AHA هستند که لایه برداری سلول های مرده پوستی را انجام می دهد . محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که پوست خیلی خشک دارند .
در این فرصت ، به توصیه های متخصصان مجله سلامتی راستینه ، درکنار استفاده از مرطوب کننده پوست خشک توجه بفرمایید :

بیش از پیش آب بنوشید . این کار به پوست شما رطوبت می بخشد و به غذای خود حتما روغن زیتون یا روغن ماهی ( کنسرو ساردین دارای مقدار زیادی روغن است ) و دانه های خوراکی اضافه کنید .

غذاهای سرخ شده و چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید . مصرف غذاهای پر از قند و شکر را کنار بگذارید و آب بیشتری بنوشید .اگر پوست رنگ پریده دارید ، با خوردن گوشت قرمز به غذای خود ، آهن اضافه کنید . گیاه خوارانی که پوست رنگ پریده دارند باید اسفناج و بروکلی بخورند همچنین افراط در خوردن قهوه را کنار بگذارید و روز خود را با خوردن حبوبات با حداقل ۵ گرم فیبر ، آغاز نمایید .

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن