پزشکی سلامت

درمورد گوشت های فرآوری شده چه می دانید؟!

گوشت فرآوری شده

 

غذای فرآوری شده چیست؟

غذای فرآوری شده تنها شامل وعده های مایکروویوی و دیگر غذاهای آماده نمی شود. هر غذایی که به نحوی از شکل طبیعی خود خارج شده باشد، چه به دلایل ایمنی چه برای راحتی، غذای فرآوری شده نام می گیرد. این یعنی از آنچه فکرش را می کنید بیشتر غذای فرآوری شده می خورید.
غذاهای فرآوری شده حتما ناسالم نیستند، اما هرچه وارد گروه فرآوری شده ها قرار بگیرد ممکن است حاوی نمک، قند و چربی اضافه باشد.
یکی از خوبی های درست کردن غذای خانگی این است که می دانید دقیقا چه چیزهایی وارد غذا می شود، از جمله قند و نمک.
با این حال، حتی در مواد اولیه غذاهای خانگی نیز ممکن است غذاهای فرآوری شده به کار رفته باشد.

گوشت های فرآوری شده

تعریف روشنی برای گوشت های فرآوری شده وجود ندارد، بلکه بیشتر باید آن را توضیح داد. اما اگر گوشت را دودی کنید، به آن نمک بزنید، خشک کنید، و یا مواد نگهدارنده به آن اضافه کنید، احتمالا فرآوری شده محسوب میشود. افرادی که مقدار زیادی از این نوع گوشت ها را مصرف میکنند احتمال بیشتری وجود دارد که دچار بیماری های قلبی، دیابت، و حتی نوع خاصی از سرطان، به خاطر وجود مواد نگهدارنده نمک، چربی و مواد شیمیایی شوند.

بیکن

یک نمونه از گوشت های فرآوری شده ، بیکن است. چربی موجود در بیکن پنهان نیست، وقتی آن را در تابه طبخ می کنید، چربی آن پاشیده میشود. اما تمام بیکن های یکسان نیستند. به دنبال برندهای تجاری با نمک و نیترات پایین تر باشید، برخی از برندها اصلا از نمک و نیترات استفاده نمیکنند و برش های کم چربی را انتخاب کنید.

کالباس

تکه های گوشت گاو، ژامبون، و بوقلمون با مقادیر مختلفی از نمک، ادویه، شکر و گاهی اوقات مواد شیمیایی نگهداری میشوند، و برای ساندویچ یا اسنک ها به صورت تکه تکه استفاده میشوند. مواد تشکیل دهنده آن ها را بررسی کنید، کالباس های با کیفیت، هر چند باز هم فرآوری شده اند، می توانند بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل باشند، البته تا زمانی که به صورت روزانه مصرف نشوند.

هات داگ

این لوله های فرآوری شده گوشت، جزء اصلی در بازی بیس بال و گردش های خانوادگی هستند. بعضی از برندها از بخش هایی ازحیوان استفاده میکنند که استروژن بیشتری از بقیه دارند، اما بسیاری از آنها باز هم سرشار از نمک، چربی اشباع، و نیتراتها هستند.

فست فود ناگت مرغ

ناگت ها به آسانی در دهان آب میشوند، اما آنها فرآوری شده اند. گوشت مرغ، همراه با استخوان، عروق خونی، اعصاب، بافت همبند، چربی و پوست در ناگت ها وجود دارد. اگر خودتان مرغ را بخرید و آن را در به صورت حبه ای تکه کنید و بپزید، می توانید ناگت سالمتری داشته باشید و به تنهایی آن را بخورید.

گوشت گاو خشک شده

گوشت گاو خشک شده یک میان وعده کامل گوشتی در سفر است: گوشت خشک شده و شور که می توانید در جیب خود بگذارید. در این نوع کیفیت تفاوت ایجاد میکند: تولید انبوه گوشت گاو خشک شده و ارزان می تواند قند افزودنی همراه با چربی و نمک داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که گوشت گاو خشک شده با کیفیت بالا، باز هم جزو گوشت های فرآوری شده است، بنابراین از مصرف بیش از حد آن بپرهیزید.

پپرونی

پپرونی یکی از مخلفات محبوب برای پیتزا است اما بخشی از خانواده گوشت های فرآوری شده است. پپرونی سوسیس تخمیر شده است که تمام تمام مواردی که برای سلامتی خطرناک هستند را داراست: نمک، چربی، کالری، قند، و مواد نگهدارنده. برای تخمیر یک سوسیس، شما باید گوشت قرمز خام را در معرض هوا دودی کنید، و طعم تند و بافت جویدنی به آن بدهید.

سوسیس سرخ کرده صبحانه

این نوع سوسیس طوری میدرخشد که گویی در ظرف روغن انداخته شده است، و طعمی دارد گویی سنگ نمک میخورید، بنابراین احتمالا برای شما مفید نباشد. هرچند، حتما در کنار نیمرو برای صبحانه بسیار محبوب است. اگر عاشق سوسیس صبحانه هستید، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید و مقادیر کم نمک و با مواد نگهدارنده پایین را انتخاب کنید. همچنین می توانید سوسیس بوقلمون، مرغ، و یا حتی سوسیس گیاهی را برای جایگزینی چربی کمتر امتحان کنید.

همبرگرهای فست فود

گوشت گاوی اصلی که در رستوران های فست فودی در همبرگرها استفاده میشود، اغلب دارای هورمون های رشد و آنتی بیوتیک به همراه مقدار زیادی نمک، چربی و مواد نگهدارنده می باشد. تهیه همبرگر در منزل با کیفیت خوب، با گوشت چرخ کرده گاو بدون چربی یا گوشت چرخ کرده بوقلمون ایده بهتری است.

گوشت گاو کنسرو شده

مقداری گوشت گاو خرد شده کنسرو شده (معمولا گوشت سینه که شور و دودی شده است) را با مقداری پیاز و سیب زمینی سرخ کنید اکنون شما خوراک گوشت و سیب زمینی کنسروی دارید. آن را در یک قوطی قرار دهید و اکنون محصول گوشتی ارزان سرشار از چربی، مواد نگهدارنده، و نمک دارید. برای سالم تر بودن آن، خودتان این غذا را با گوشت دودی بوقلمون تهیه کنید.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن