آموزشکامپیوتر-اینترنت

چگونه پیش از دانلود سلامت فایل ها را تست کنیم؟

سلامت فایل ها

 

این روزها با وجود اینترنتهاي پرســرعت، درخواست دانلود فایــل از اینترنت نیز افزایش یافتــه و تقریبا تمام کاربرانی که به این شــبکه جهانی دسترسی دارند نسبت به دانلود فایــل از آن نیز اقدام می کننــد. همانطور که میدانید وبگردي و دانلود فایل از اینترنت مستلزم رعایت نکات امنیتی زیادي است، اما یکی از مهمترین این نکات، دانلود نکردن فایل از سایتهاي نامعتبر و ناشناخته است. همچنین در صورت دانلود از هر ســایت شناخته شده نیز همواره توصیه میشــود نرم افزارهاي امنیتی قدرتمندي روي رایانه شما نصب شده باشدتا چنانچه فایل دانلودي به ویروس یا دیگر بدافزارها آلوده بود، رایانه شما آلوده نشود. دوست دارید با یک روش بسیار ساده بدون نیاز به دانلود هر فایــل، ابتدا آلوده یا پاك بودن آن از کدهاي مخرب را بررســی کرده و در صورت اطمینان از ســلامت فایل نســبت به دانلود آن اقدام کنید؟ در این شــرایط نه تنها در ترافیک مصرفی اینترنت صرفه جویی می شــود، بلکه در صــورت تجهیز نبودن بــه نرم افزارهاي امنیتی روي رایانه خود نیز می توانید با آرامش نسبتا بیشتري دانلود از اینترنت را انجام دهید. براي انجام این کار کافیست این مراحل را دنبال کنید:

1 ابتدا به ســایت موردنظر که قصد دارید فایلی را از آن دریافت کنید، بروید.

2 روي گزینــه دانلود یا هر جاي دیگري که با کلیک روي آن عملیات دانلود فایل آغاز می شــود کلیک راست ماوس را فشــار داده و یکی از گزینه هاي زیر را با توجه به مرورگر مورد اســتفاده خود انتخــاب کنید (در دیگر مرورگرها نیز گزینه هاي مشابهی به چشم می خورد)

Copy link address :کروم

Copy link address :فایرفاکس

link Copy اِج:

3 حالا به ســایت com.virustotal مراجعه کنید. (در صورت بســته بودن دسترسی به دلیل تحریم ایران، آدرس آيپی خود را به کشور دیگري تغییر دهید) 4 در میانــه صفحه تــب URL را انتخاب کرده و ضمن فشار کلیک راست ماوس در کادر موردنظر، گزینه Paste را انتخاب کنید تا لینک کپی شده در مرحله 2، در این بخش وارد شود.

4 در میانــه صفحه تــب URL را انتخاب کرده و ضمن فشار کلیک راست ماوس در کادر موردنظر، گزینه Paste را انتخاب کنید تا لینک کپی شده در مرحله 2، در این بخش وارد شود.

5 روي آیکون جســت وجو که به شکل یک ذره بین است، کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات دانلود فایل روي ســرورهاي Virustotal و بررســی آن به اتمام برسد.

6 در پایان بررســی، نتایج اسکن فایل موردنظر شما توســط حدود 65 آنتی ویروس قدرتمند در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

7 در این شــرایط چنانچه بســیاري از آنتی ویروسها آلوده بودن فایل را تشخیص دهند، باید از دانلود و اجراي آن اجتناب کنید. همچنین در صورتی که هیچکدام آلودگی را شناســایی نکنند به احتمال زیاد فایل آلوده نیست، اما باتوجه به نبود اطمینان صددرصدي در این شرایط توصیه می شــود ضمن رعایت نکات امنیتی از آن فایل استفاده کنید. در حالت سوم نیز چنانچه برخی آنتی ویروسها فایل را آلوده تشــخیص داده و برخی دیگر آلودگی را در آن شناســایی نکردند، می توانید بــا مراجعه به تب Community و مشاهده نظرات دیگر کاربران از آلــوده بودن یا نبودن فایل اطمینان حاصل کنید. البته در این شرایط نیز دانلود و اجراي فایل با احتیاط بیشتر توصیه می شود.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن