تکنولوژیموبایل

آموزش انتخاب صفحه کلید یک دستی برای آیفون

صفحه کلید یک دستی

 

برخــى مدلهاى آیفون همچون آیفون 8 و 8 پلاس به صفحات نمایش بزرگ 7/4 و 5/5 اینچ مجهز هستند. بزرگ شــدن صفحه نمایش در این دســتگاه ها مزایاى بسیارى دارد، اما در مواردى همچون هنگامى که با یک دست تلفن همراه خود را گرفته اید و قصد دارید یک پیام کوتاه ارســال یا پیامى را در تلگرام تایپ کنید، انجام کار نسبتا دشوار است، چرا که ممکن است دسترسى به همه حروف روى صفحه کلید به سختى انجام شود و حتى این نبود دسترسى موجب رها شدن گوشى ازدست تان بشود.

آیــا مى دانیــد در نســخه 11 سیســتم عامل آى او اس قابلیتى در نظر گرفته شده که به کمک آن در دســتگاه هاى هوشمند داراى صفحه نمایــش 7/4 و 5/5 اینچ مىتوانید صفحه کلید مناسب براى تایپ با یک دست (دست چپ یا دســت راست) را انتخاب کنید؟

براى فعال ســازى ایــن صفحه کلید و استفاده از آن مى توانید به این روش عمل کنید:

1 هنگام تایپ در هر یــک از برنامه هاى دلخواه، روى آیکون اموجى در صفحه کلید فشار داده و کمى نگه دارید.

2 در ادامه از منوى پاپ آپ به نمایش درآمده روى آیکون صفحهکلید براى دست راست یا دست چپ فشار دهید.

توجه: در صورتى که چند صفحه کلید روى دســتگاه خود فعال کرده اید و کلید اموجى را مشــاهده نمى کنید، کافیست روى آیکونى که شبیه به کره زمین است فشار دهید و در صورتى که این آیکون را نیز مشاهده نمى کنید، ممکن است دیگر صفحه کلید ها روى دستگاه را غیرفعال کرده باشــید که در این صورت باید با مراجعه به مســیر Settings > General > Keyboard > Keyboards روى Keyboard New Add فشــار داده و Emoji را انتخاب کنید تا آیکون اموجى به صفحه کلید شما اضافه شود.

یــک دســتى به عنــوان پیش فــرض: در صورتــى کــه بخواهیــد صفحه کلیــد یک دســتى را به عنــوان صفحه کلید پیش فرض دستگاه فعال کنید باید از صفحه اصلى روى Settings فشار دهید. در ادامه به بخش General مراجعه کرده و روى Keyboard فشــار دهید و در پایان نیز با فشار روى گزینه Keyboard Handed One یکى از گزینه هاى Right یا Left را براى انتخاب صفحه کلید براى دست راست یا دســت چپ ها انتخاب کنید. (براى بازگرداندن صفحه کلید پیش فرض به حالت اولیه کافیست ضمن تکرار این مراحل گزینهOff را انتخاب کنید.)

نکته: براى بازگشت به صفحه کلید استاندارد (صفحه کلید دو دستى) کافیست روى علامت پیکان سمت راست یا چپ صفحه کلید یک دستى فشار دهید. همچنین مى توانید دو باره روى آیکون اموجى فشار داده و نگه دارید تا از منوى پاپ آپ گزینه مربوط به صفحه کلید دو دستى را انتخاب کنید.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن