تکنولوژی

ارزش سهام شرکت مالک وی‌چت به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید

شرکت تن سنت که از رقیب آسیایی و چینی خود به نام فروشگاه اینترنتی علی بابا پیشه گرفته است بیشتر درآمد خود را از طریق اپلیکیشن وی‌چت به دست آورده است.
ارزش شرکت تن‌سنت (TENCENT) که بزرگترین عرضه‌کننده خدمات مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین در چین است، در بازار سهام به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید.

این اولین شرکت آسیایی است که توانسته ارزش خود را در بازار تا این حد افزایش دهد که حتی بالاتر از فیس‌بوک است.

شرکت تن سنت در سال ۱۹۹۸ میلادی تأسیس شد.

فروشگاه اینترنتی علی بابای چین هم با ۴۷۴ میلیارد سرمایه خود را بیش از پیش به کلوپ شرکت‌های ۵۰۰ میلیارد دلاری‌ نزدیک کرده است.

این اپلیکیشن در حال حاضر با داشتن پشتیبانی ۱۸ زبان دنیا نه تنها در عرصه پیام رسانی بلکه درحوزه خدمات پرداخت آنلاین و بازهای اینترنتی نیز حضور فعالی داشته است.
پیش از فیلتر این اپلیکیشن در ایران وی‌چت با استقبال زیادی در ایران روبرو بود اما پس از فیلتر کابران این اپلیکیشن به تلگرام نقل مکان کرده اند.

بیشتر درآمد تن‌سنت از طریق اپلیکیشین وی‌چت ( WECHAT) کسب شده که بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارد که بطور متوسط روزانه بیش از یک ساعت و نیم وقت در آن صرف می‌کنند.

بیشتر کاربران این اپلیکیشن در خود چین زندگی می‌کنند.

وی چت که ۱۸ زبان را پشتیبانی می‌کند کار خود را با پیام‌رسانی آغاز کرد ولی بعدا خدماتی نظیر پرداخت آنلاین و بازی‌های اینترنتی را هم به خدمات خود اضافه کرد.

این سرویس پیام رسان در سال ۲۰۱۱ ارائه شد و یکی از ویژگی‌های آن امکانی به نام تکان دادن (Shaking) است که کاربر می‌تواند با استفاده از تکان دادن گوشی خود، کاربران دیگر را در دور و بر خود پیدا کرده و با آنها گفت‌وگو کند.

شرکت تن‌سنت امیدوار است خدمات خود را فراتر از مرزهای چین گسترش دهد اما قانع کردن کاربران غیرچینی به استفاده از محصولات این شرکت به دلایل امنیتی ساده به نظر نمی‌رسد.

چهار سال پیش یک فعال حقوق بشر به نام هو جیا به علت شنود چت‌ها و تماس‌هایش در وی‌چت بازداشت و سه سال در چین زندانی شد.

در چین، پست‌ها از طریق ثبت شماره تلفن توسط دولت قابل ردیابی هستند و اکثر افراد همین حالا هم می‌دانند که موضوعات و نظرات فیلتر می‌شوند.

وی‌چت از سیستم رمزگذاری برای اطلاعات کاربران استفاده نمی‌کند و بعضی از کاربران از احتمال شنود مکالمات اظهار نگرانی کرده‌اند.

حدود سه ماه پیش وی‌چت و تعدادی دیگر از پیام‌رسان‌ها در چین به اتهام نقض “قوانین امنیت سایبری” تحت تحقیق قرار گرفتند.

وی‌چت که در ایران فیلتر هم شده بود، زمانی یکی از شبکه‌های محبوب پیام رسان در این کشور بود که به تدریج جای خود را به سرویس‌‌های دیگری نظیر تلگرام داد.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن