ترفندها

چگونه هشدارهای اطلاع رسانی را متوقف کنیم؟

توقف هشدارهای اطلاع رسانی

ایــن روزها هنــگام مراجعه به بســیاري از ســایتها پیامــی براي شــما نمایش داده میشــود که در صورت قبول آن ممکن است پیامهاي اطلاع رسانی مختلفی را از آن سایت روي مرورگر خود دریافت کنید. اطلاع رسانی ســایت ها به کاربران خود بــه این روش کار جالبی اســت، اما متاسفانه نمایش این هشدار در مرورگــر هنــگام مراجعه به بســیاري از سایتها براي کاربران اذیت کننده است و این روزها اکثر کاربران نیز با مشاهده این هشدار، گزینه عدم تائید را انتخاب میکنند. اگر شــما نیز جزو کاربرانی هســتید که از نمایش این پیام هشــدار و کسب اجازه براي نمایش اعلان ها توسط مرورگر خسته شده اید، پیشــنهاد می کنیم با اجراي این ترفند، یکبار براي همیشه این هشدارها را غیرفعال کنید:

کروم

1 .روي آیکون منوي اصلی کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

2 .در انتهــاي صفحــه تنظیمات روي لینک Advanced کلیک کرده و در بخش گزینــه روي Privacy and security Settings Content کلیک کنید.

3 .اکنون بــه بخش Notifications مراجعه کنید.

4 .کلیــد وضعیــت مقابــل گزینــه Ask before sending (recommended) را به حالــت غیرفعال تغییر دهیــد تا عبارت موجود در مقابل آن نیز به Blocked تغییر کند.

5 .از حالا به بعــد به صورت پیش فرض پاســخ عدم اجــازه براي اینگونه ســایتها انتخاب می شود و هیچ پرسشی مبنی بر کسب اجازه براي نمایش پیامهاي اطلاع رســانی به شما نمایش داده نخواهد شد.

نکته: ســایتهایی که پیش از این توسط شــما در فهرست مجاز قرار گرفته باشند، پس از این نیز قادر به ارســال اعلان هاي خود به شما خواهند بود.

فایرفاکس

1 .مرورگر فایرفاکس در تنظیمات عادي خود گزینهاي بــراي غیرفعال کــردن کامل اعلانها در اختیار شــما قــرار نمی دهد، اما در تنظیمات پنهــان آن می توانید ایــن تغییرات را اعمال کنیــد. براي انجام ایــن کار عبارت config:about را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

2 .با کلیک روي گزینه the accept I risk مراحل کار را ادامه دهید.

3 .در کادر جســت وجو عبــارت notifications را تایپ کرده و روي گزینه dom.webnotifications.enabled دوبار کلیک کنید تــا مقدار اختصاص یافته به آن به false تغییر کند.

نکته: با اجراي مراحل گفته شده، به صورت کامــل نمایش اعلانهــا در مرورگر غیرفعال می شود و چنانچه سایتی پیش از این نیز اجازه ارسال اعلان به شما را داشته باشد از این پس قادر به اطلاع رسانی از این روش نخواهد بود.

مایکروسافت اج

1 .متاســفانه این مرورگر هیچ گزینهاي براي غیرفعال کردن کلــی اعلانها در اختیار کاربران قرار نداده و چنانچه هنگام مشــاهده هشــدار کسب اجازه در یک سایت، گزینه عدم موافقت را انتخاب کنید، این انتخاب در حافظه مرورگر ثبت شــده و دوباره در این باره از شما ســوال نخواهد شــد، اما این سوال براي دیگر سایتها تکرار می شود.

سافاري اپل

1. پس از اجراي مرورگر از منويSafari روي Preferences کلیک کنید.

2 .از بــالاي صفحــه روي تــب Websites کلیــک و در ادامه از نوار کناري گزینهNotifications را انتخاب کنید.

3. از پاییــن صفحــه علامت چک مارك Allow websites to ask گزینــه کنار for permission to send push notifications را غیرفعال کنید.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن