اپلیکیشنتکنولوژی

فناوری های نو- قسمت سوم

فناوری های نو

دستبندي براي اطمینان خاطر والدین

دریستی (Dristee ) گجتی است که توسط یک خانم نوآور هندي طراحی شده و می تواند به عنوان ابزاري براي پایش موقعیت و وضعیت فرزندان خانواده به کار برود. دریســتی که میتوان آن را یک موقعیت یاب پوشــیدنی نامید، ظاهري شبیه یک ساعت هوشمند دارد. پس از اینکه پدر یا مادر منطقه اي مشخص را از طریق اپلیکیشن این گجت به عنوان ناحیه امن علامتگذاري کرد، به محض خروج کودك از این ناحیه پیامی حاوي موقعیت دقیق او به گوشی پدر یا مادر ارسال می شود. همچنین این موقعیت را میتوان به صورت آنی روي نقشه این اپلیکیشن مشاهده کرد. اپلیکیشن دریستی از قابلیت اتصال همزمان به پنج دستبند دریستی و نیز تعیین ناحیه امن متفاوت براي هر یک برخوردار است. دریستی داراي حسگرهایی براي پایش ضربان قلب، دماي بدن و نیز حرکات غیرعادي است و در صورت بروز هر تغییر مشکوکی آن را به اطلاع کاربر اپلیکیشن می رساند.

گجتی براي فراري دادن پشه ها

پشــه از حشراتی اســت که میتواند دردســرهاي زیادي را علاوه برکلافه کردن برایمــان به همراه آورد که بــراي نمونه میتوان به انتقال برخــی بیماري ها از طریق نیش به بدن قربانی اشــاره کرد. ردیوس (Radius )گجتی است که بــا ترکیب دانش مصر باســتان با فناوري نوین، این مساله را تا حد زیادي برطرف میکند. مصریان باســتان با تجربه متوجه شــدند گل داوودي موجب دفع پشه می شود. حال یک تیم نوآور با تهیه ماده اي مشابه ماده موثره موجود در این گیاه و قــرار دادن آن درون کارتریجی ویژه، ردیوس را طراحی کرده است. این گجت بــا بهره گیري از باتــري لیتیوم-یونی، این ماده را گرم کرده و به اطراف می پاشــد و به این ترتیب محیطی بدون پشه به مساحت 10 متر مربع ایجاد میکند.

کوچکترین تلفن همراه جهان

شــاید اگر t1 tiny را در دســت بگیرید، باور نکنید یک گوشــی واقعی است، چون این گجت بیشــتر به یک اســباب بازي شــبیه اســت تا یک تلفن همراه! این گوشی 46 میلیمتر طول، 21 میلیمتر عرض و 12 میلیمتر قطر دارد و وزن آن نیز فقط 13 گرماست. t1 tiny ازقابلیت ذخیره 300 شــماره تلفن، تمــاس گرفتن و دریافت تماس و نیز ارسال پیامک برخوردار است. موارد کاربرد این گوشی نیز می تواند متفاوت باشد. حمل یک گوشی هوشــمند با ابعاد بزرگ و وزن زیــاد هنگام فعالیت هایی نظیر ورزش چندان خوشــایند نیســت و بــه همین دلیل t1 tiny میتواند جایگزین خوبی براي آن باشد. همچنین از آنجا که این گوشی فضاي زیادي اشغال نمیکند، میتوان آن را در موقعیت هاي مختلف نظیر مسافرت در کنار دیگر وسایل همراهمان قرار دهیم. این گوشی سال آینده میلادي با قیمت 35 پوند به بازار عرضه می شود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن