اپلیکیشنتکنولوژی

فناوری های نو- قسمت چهارم

فناوری های نو

دوربینی براي لحظات هیجانی

تاکنون دوربین هاي زیادي براي موقعیت هاي پرتحرك به بازار آمده اند. کپلی (Caply )یکی از محصولاتی است که در این دسته قرار می گیرد و قرار است تا تابستان آینده به بازار عرضه شود. کپلی با وجود اندازه کوچک خود می تواندتا 5 ساعت فیلمبرداري کند. این گجت به سامانه فرمان صوتی مجهز است و کاربر با این قابلیت میتواند دستور فیلمبرداري یا عکاسی را به دستگاه بدهد. حافظه 128 گیگا بایتی کپلی نیز خیال کاربر را از تمام شدن ظرفیت ذخیره اطلاعات راحت می کند. لنز کپلی محیطی 140 درجه اي را پوشش می دهد. همچنین گیره موجود روي بدنه این دوربین امکان اتصال آن به لباس،کیف یا هر چیز دیگر را فراهم می کند. به این ترتیب کاربر بدون نیاز به در دست گرفتن این دوربین، از موقعیت مورد نظر خود فیلم می گیرد. کپلی 150 دلار قیمت داشته و قرار است تا تابستان سال آینده به بازار عرضه شود.

محافظ هوشمند صفحه آیفون

تقریبا در همه مدل هاي جدید آیفون شــاهد بزرگتر شدن صفحه نمایش آن هســتیم. این بزرگتر شــدن صفحه نمایش دردسرهایی نیز دارد که براي نمونه می توان به لیز خوردن گوشی از دســت و افتادن آن هنگام تلاش کاربر براي اسکرول صفحه وب به سمت بالا اشاره کرد. اینتلی پلاس (+Intelli )نخستین محافظ هوشمند آیفون است که می تواند این مشکل را تا حدي برطرف کند. درون لایه این محافظ صفحه تعدادي مدار شفاف قرار دارد که نقش دو کلید جدید را براي گوشی بازي می کنند. با کلید نامرئی اول که در سمت راست دکمه خانه (Home )آیفون قرار میگیرد،کاربر می تواند به راحتی و بدون لمس نوار اسکرول، به ابتداي صفحه وب یا صفحه اینســتاگرام برود. دکمه دوم که براي کاربران اندروید آشناست، در سمت چپ دکمه خانه آیفون قرار میگیرد. این دکمه مانند همتاي اندرویدي خود براي رفتن به مرحله قبل استفاده می شود.

خداحافظ چین و چروك لباس

شــرکت ال جــی محصولی به نام اســتایلر (Styler )تولیــد کرده کــه می تواند بــا از بین بردن چیــن و چروك و بهبود وضعیــت ظاهري لباس ها، با کاهش نیاز به دادن لباس به خشکشویی یا اتــوي لباس به اقتصاد خانواده نیــز کمک کند. ایــن دســتگاه ظاهري شبیه به یک کمد لباس دارد و کافی اســت کاربر لباس هاي مورد نظرش را داخل آن آویزان کند. استایلر از فناوري ویژه اي استفاده می کند که در آن، بخار آب به سمت لباس هاي قرار گرفته درون محفظه دستگاه دمیده می شود. این کار ســبب میشود بسیاري از چین و چروكهاي ریز و درشت موجود روي لباس ها از بین برود. همچنین براساس اعلام شــرکت سازنده، این فناوري می تواند انواع میکروب و باکتري موجود روي لباس ها را تا 9/99 درصد از بین ببرد. از بین رفتن بوي بد لباس نیز از دیگر کارکردهاي این فناوري است.

ماندگاري بیشتر غذاها

پســماند غذایی یکی از مشکلاتی اســت که به دلایل مختلــف از نقطه تولیــد تا مصــرف روي می دهد. آمارها نشــان می دهد مواد غذایی هدر رفتــه در ایالات متحده در هر ســال به تنهایی می تواند غذاي دو میلیارد نفر را تامین کند، اما چطور می توانیم در خانه مان جلوي فاســد شــدن غذاها را بگیریم. فاســد شــدن غذا به دلیل حضور هوا و رطوبت روي می دهد. در نتیجه حضور غذا در خلأ ســبب افزایش ماندگاري آن می شــود. گجت جدیدي به نام کیوآ (Quva )بر همین اســاس طراحی شده است. کافی است غذاي مورد نظر را درون ظرف شیشــه اي یــا نایلون ویژه همراه این دستگاه قرار دهید و لوله خلأ کیوآ را به منفذ آن وصل کنید. پمپ کیوآ هوا و رطوبت درون محفظه را بیرون می کشــد و در نتیجه موجب افزایش ماندگاري ماده غذایی می شــود. این گجت 379 دلار قیمت داشته و به زودي به بازار عرضه میشود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن