تکنولوژی

فناوری های نو- قسمت ششم

فناوری های نو

یخچال هوشمند با قابلیت هاي جذاب

شرکت ال جی بتازگی خبر از تولید یخچال هوشمندي با نام  Insta view ThinQ داده که میتواند مکملی براي یک خانه هوشمند باشد. روي این یخچال هوشــمند یک نمایشگر 29 اینچی لمســی قرار گرفته است، اما این نمایشگر قرار نیســت فقط اطلاعاتی درباره وضعیت دستگاه را نشان دهد، بلکه میتواند به عنوان یک پنجره مجازي به درون یخچال عمل کند. دوربینی پانارومیک درون این یخچال قرار دارد که میتواند تصویري از مواد موجود در آن را به این صفحه نمایش ارسال کند. به این ترتیب کاربر بدون باز کردن یخچال میتواند از محتویات آن آگاه شــود. همچنین کاربر میتواند برچســب هایی واقعی را روي مواد غذایی قرار دهد تا این یخچال به صورت خودکار آنها را شناســایی و در صورت پایان تاریخ مصرف به کاربر اطلاع دهد. همچنین امکان ارســال هشدار به کاربر براي رو به اتمام بودن برخی مواد غذایی (نظیر شیر یا تخم مرغ) نیز وجود دارد.

انگشت به جاي اسپیکر گوشی

یک شــرکت نوآور از کره جنوبی یک دســتبند با نام سگنل (Sgnl )را طراحی کرده که به کاربر امکان میدهد از انگشــت دست خود به عنوان اســپیکر گوشی هوشمند اســتفاده کند. در این فنــاوري، ابتدا کاربر باید گوشــی هوشمند خود را با این دستبند ســینک کند. به این ترتیب صدایی کــه به صورت معمول از بلند گوي گوشــی خارج میشــود، به صورت بلوتوث به این دستبند انتقال می یابد و این گوشــی نیــز آن را در قالب امواج به دســت کاربر منتقل میکند. وقتی کاربر انگشــت خود را روي استخوان کنار گوشــش قرار میدهد، این امواج به این استخوان و در نتیجه عصب هاي آن منتقل شــده و در نتیجه صداي مذکور قابل شــنیدن خواهد شــد. این فنــاوري بویژه در مکان هاي شــلوغ بسیار کاربردي اســت. سگنل میتواند صداي مخاطب، موســیقی یا اعلانات گوشی را به اطلاع کاربر برساند. این گجت بهار آینده به بازار خواهد آمد.

تفنگ اسباب بازي براي واقعیت ترکیبی

واقعیــت ترکیبــی، دو فناوري مجــزاي واقعیــت مجازي و واقعیــت افزوده را در خــود دارد. یک تفنگ اســباب بازي با نام 6Dof Blaster یکــی از جدیدترین گجت هاي واقعیت ترکیبی اســت که وعده لحظاتی هیجان انگیز را به کاربران میدهد. این تفنگ پلاستیکی داراي بخشی است که گوشی هوشمند روي آن قرار میگیرد. کاربر با استفاده از این گوشی میتواند تصاویر بازي را مشــاهده کند. Blaster 6Dof چهار دکمه دارد که به ترتیب ماشه (براي شلیک)، خشــاب گذاري، زوم و کند کردن گلوله هاي شــلیک شده توسط دیگران است. سازندگان این گجت قرار است کیت نرم افزاري آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهند، به این امیــد که بازي ها و کاربردهاي جالب دیگــري نیز به قابلیت هاي آن اضافه شود. براســاس اعلام شرکت سازنده، این دستگاه قرار اســت تابستان آینده وارد بازار شــود، ولی قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست.

خواب راحت و هوشمندانه

دریم لایت (Dreamlight )یک چشم بند هوشمند است که نوید خوابی راحت و با کیفیت را به کاربران میدهد. جنس داخــل رویه این گجت از جنس فوماســت تا هیچ نوري به داخــل نیاید و داخلش نیز از مــوادي نرمتر و انعطاف پذیرتر ساخته شده است. درون این چشم بند چهار بلندگو قرار دارد که میتواند موســیقی ملایم یا لالایی مورد علاقه کاربر را پخش کند. همچنین یک حســگر ضربــان قلب نیز در این چشــم بند وجود دارد که ســلامت عملکرد قلب طی خواب را مــورد ارزیابی قرار میدهد. یک پنــل LED درون این چشم بند وجود دارد که طی ساعات شب، هر 15 دقیقه نوري نارنجی رنگ ســاطع میکند تا به تولید ملاتونین (هورمون موثر در خــواب) کمک کند. همچنین در نزدیکی ســاعت بیداري نیز نور سبز ایجاد میکند تا به کاهش تولید ملاتونین بینجامد. دریم لایت با هر بار شــارژ میتواند تا چهار شب به خوبی کار کند. قیمت این گجت احتمالا صد دلار است.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن