رپورتاژ

تعریف چراغ پارکی و انواع آن

اگر هنگام رفتن به پارک ها یا فضای سبز شهری و خانه های ویلایی دقت کرده باشید برای روشنایی از چراغ های بلند و نور زیبا و طراحی سلطنتی به نام چراغ پارکی استفاده می شود. که علاوه بر روشنایی و افکت های نوری زیبا دارای طراحی سنتی و سلطنتی و در عین در برابر باران و شرایط آب و هوایی بد بسیار مقاوم می باشند.

چراغ پارکی به نوعی از چراغ ها گفته می شود که در پارک ها ، فضای سبز ، محیط خانه ، ویلا ، محیط های خیابانی و .. نصب می شود. چراغ حیاطی ، چراغ باغی ، چراغ خیابانی و حتی چراغ دیواری نیز از خانواده چراغ پارکی می باشند. این گونه چراغ بر روی پایه نصب می شوند. بهترین راه برای محافظت از لامپ ها و روشنایی بخشیدن به محیط های بیرونی مثل پارک ها، باغ ها، ویلا، حیاط خانه، سایر محیط های ساختمانی استفاده از اعضای خانواده چراغ پارکی می باشد.

چراغ های پارکی معمولا دارای پایه های بلند ، کوتاه و متوسط هستند. که علاو بر روشنایی ، زیبایی خاص به فضای سبز با محوطه مورد نظر شما می بخشند. هنگام خرید چراغ پارکی برای محیط های بیرونی مثل پارک و خیابان سعی کنید از پایه بلند استفاده کنید.

این گونه چراغ ها معمولا از جنس عالی و بدنه آلومینیومی ساخته می شوند که در برابر گرما و سرما از لامپ ها به خوبی محافظت کنند. و در برابر شرایط آب و هوایی بد تا چند سال کار کنند.

اگر این گونه چراغ ها کلا به اسم چراغ پارکی شناخته هستند. اما بدانید که آنها فقط مخصوص پارک ها یا فضاهای سبز نیستند بلکه در جاه های مختلف مثل حیاط خانه ، ویلا ، راهروها ، فضای سبز خانه و حتی درون خانه می توان از آنها استفاده کردچراغ های خیانی نسبت به چراغ های حیاطی پایه بلندتری دارند.

معمولا طراحی چراغ پارکی به شکل سلطنتی و سنتی ساخته می شوند.

برای چراغ پارکی از لامپ های معمولی و یا لامپ های رنگی با توجه به نور مورد نیاز نیز می توان استفاده کرد.

چراغ پارکی را در هر ارتفاعی که بخواهید می توان نصب کرد. و مقاومت و کارایی در بدترین شرایط آب و هوایی از مهمترین ویژگی این محصولات است.

تفاوت چراغ دیواری با پارکی:

در ابتدای مقاله گفتیم که چراغ دیواری یکی از اعضای خانواده بزرگ چراغ پارکی هست. اما تفاوت این دو درمحل نصب و پایه آن هست. چراغ دیواری فاقد پایه هست و محل نصب آن دیوار یا درمکانی که به صورت دیواری نصب شود. چراغ های دیواری بیشتر برای محوطه ساختمان ، محیط های داخلی مثل راهرو و حتی داخل خانه استفاده می شوند.

البته نوعی دیگر از چراغ به اسم چراغ آویز که از سقف آویز می شوند. یا مدل های سر دری و سر لوله که معمولا بر سر در خانه ها به کار برده می شوند. وجود دارد.

فروشگاه تیانا یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات سالهاست که روشنایی بخش پارک ها، فضاهای سبز ، خیابان ها، حیاط خانه ها و ویلای شما می باشد. شبا به هر کجای از ای کلانشهرها که مراجعه کنید بخصوص در پارک ها و فضاهای سبز شهری می توان محصولات تیانا را مشاهده کرد.

این روزها مشاهده می شوند مشتریان زیادی در اینترنت به جست جوی  خرید چراغ پارکی ارزان می پردازند.اما اشتباه نکیند. این گونه چراغ ها با آنکه قیمت ارزانی دارند. اما طول عمر چندانی ندارد. و بعد از مدتی در برابر سرما، گرما و شرایط بد آب و هوایی خراب می شوند. و به خوبی نمی توانند از لامپ ها محافظت کنند. یا حتی رطوبت و حرارت به داخل آنها نفوذ می کند.در نتیجه لامپ ها زود خراب می شوند. و باید دائما لامپ عوض کنید. و حتی مشاهده می شود که پایه آلومینیومی بعضی از آنها چنان ضعیف است که در مکان های عمومی مثل پارک ها کارایی چندانی از خود نشان نمی دهد.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن