تکنولوژی

ناسا سیاره مشابه کره زمین را کشف کرد

هفته ای نیست که دنیای تکنولوژی از ناسا خبر نداشته باشد. این سازمان تحقیقات و جست جوی گسترده ای را در اطراف کره زمین برای کشف و دستیابی به ماهیت دیگر سیاره ها آغاز کرده. ارسال فضا پیمای کنجکاوی بزرگترین پروژه ناسا در قرن اخیر بوده است. که با موفقعیت انجام شد.
ناسا، سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا، در جریان جست‌و‌جو برای یافتن سياره‌های احتمالا قابل‌سکونت در کهکشان “راه شيری” به سیاره‌ای بسیار شبیه به کره زمین برخورد کرده است. به نظر می‌رسد که در این سیاره آب وجود دارد.

دانشمندان ناسا، سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا، روز پنج‌شنبه (۱ مرداد / ۲۳ ژوئیه) اعلام کردند که سیاره تازه کشف‌شده حدود ۱۴۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلکی ماکيان است.

محققان ناسا نام سياره جديد را “کپلر-۴۵۲ب” گذاشته‌اند و بر این نظرند که این سیاره “پسرعموی پیرتر و بزرگ‌تر زمین” است و امکان وجود آب در آن هست.

“کپلر-۴۵۲ب” توسط فضاپيمای کپلر کشف شده و به همین جهت نیز دانشمندان فضایی ناسا نام کپلر را برایش در نظر گرفته‌اند. فضاپيمای کپلر که سال ۲۰۰۹ با هدف شناسایی سیاره‌هایی مشابه زمین به فضا پرتاب شد، تا کنون ۴۷۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کرده که ۱۰۳۰ مورد آن ثبت شده‌اند.

فضاپيمای کپلر نشان داد که سیاره‌هایی چون زمین در کهکشان کم نیستند. نتایج تحقیقات فضاپيمای کپلر نشان می‌دهند که دست‌کم از هر دو خورشید موجود در کهکشان یکی سیاره‌ای به بزرگی کره زمین دارد. وجود این سیاره‌ها اما نشان‌دهنده وجود زندگی در آنها نیست.

قطر “کپلر-۴۵۲ب” ۶۰ درصد بیشتر از زمین است. فاصله اين سياره با ستاره‌اش حدودا همان فاصله زمين تا خورشيد است. هنوز دانشمندان فضایی جزئیات بیشتری از این سیاره ندارند. آنها حدس می‌زنند که سطح این سیاره مسطح نیست.

کپلر-۴۵۲ب هر ۳۸۵ شبانه‌روز یک بار به دور خورشیدش می‌گردد که به مدت گردش سیاره زمین، یعنی ۳۶۵ روز، بسیار نزدیک است. خورشید کپلر-۴۵۲ب نیز به تخمین ناسا بيش از ۶ ميليارد سال سن دارد و یک و نیم میلیارد سال از خورشید کره زمین پیرتر و روشنایی آن نیز ۲۰ درصد بیشتر است.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن