آموزشکامپیوتر-اینترنت

با هویت جدید کورتانا آشنا شوید!

کورتانا

کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت است که در ویندوز 8 به خدمت کاربران این سیستم عامل درآمد و اکنون در ویندوز 10 به یکی از مهمترین ابزارهاي کمک رسان به کاربر براي تسریع در انجام امور تبدیل شده است. این دستیار صوتی در ابتداي راه اندازي خود نام شــما را می پرسد و در ادامه همواره شــما را با این نام می شناسد و به همین نام نیز صدا میزند. به عنوان مثال چنانچه نام خود را «آریو» معرفی کرده باشید همواره شــما را به همین نام صــدا میزند و هنگام یادآوري قراره اي ملاقات، خوشــامدگویی و هر صحبت دیگر نیز نام آریو را به شما اختصاص میدهد. در این شرایط چنانچه قصد داشته باشید نام دیگري براي خود برگزینید یا هویت جدیدي را به کورتانا معرفی کنید باید از یک ترفند کمک بگیرید.

1 روي آیکــون کورتانا در نوار وظیفــه ویندوز (کنار فرم جســتوجو) کلیک کنید یا کلیدهاي ترکیبی S + Win را فشار دهید.

2 از بالا- ســمت چپ روي آیکون دفترچه یادداشــت کلیک کنید.

3 روي گزینه Me About کلیک کنید.

4 در ادامــه روي name my Change کلیک کرده و نام جدید خود را به دلخواه در کادر به نمایش درآمده وارد کنید.

5 بــراي تائید نام وارد شــده روي گزینه Enter کلیک کنید.

6 اکنون میتوانید بــا کلیک روي گزینه how Hear it say ll’I پیش نمایشــی از نام جدید خود را که با صداي کورتانا پخش میشــود، گوش کنید و در صورت تائید روي گزینه good Sounds کلیک کنید.

7 در پایــان بــا کلیــک روي گزینــه Done عملیات آشناســازي هویت جدید با کورتانا به اتمام رســیده و از این پس کورتانا شما را با نام جدیدتان صدا خواهد زد.

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

One Comment

  1. مایکروسافت هم از رو دست گوگل کپی بردار کرد.
    برای ویندوز موبایل و تبلت های سرفیس پرو خیلی خوبه.
    برای کامپیوتر به نظرم زیاد کارایی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن