رپورتاژ

10 نکته که قبل از خرید گیتار باید در نظر بگیرید

موسیقی فرهنگ و میراث ما را تعریف می کند. بسیاری از ما آرزو داریم که نوازندگان بزرگی باشیم یا در صنعت موسیقی به جایگاه بالایی برسیم. اگرچه بسیاری از ما هرگز به دومی نخواهیم رسید، اما این ما را از تلاش باز نخواهد داشت.  بودجه، سبک های موسیقی، و راحتی به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری در خرید گیتار می باشند. و در این مقاله قصد دارم چند نکته را که باید قبل از خرید گیتارها بدانید را با شما به اشتراک بگذارم، پس در ادامه با گیتارو همراه باشید.

10 نکته که باید قبل از خرید گیتار در نظر بگیرید

1. قبل از خرید گیتار، آن را بنوازید

اگرچه ممکن است یک گیتار آنلاین جالب به نظر برسد، اما این احتمال نیز وجود دارد که زمانی که آن را در دست می گیرید از احساسی که به آن دارید متنفر باشید. یا ممکن است آن گیتار به شکلی که شما می خواهید ننوازد. و به این صورت هزینه هنگفتی را صرف خرید گیتاری خواهید کرد که علاقه ایی به آن ندارید.

2. درباره گیتار تحقیق کنید

تحقیق نقشی کلیدی در خرید گیتار دارد. گیتارها بسیار متفاوت هستند و فقط شما نوع آهنگی را که می خواهید داشته باشید می دانید. اگر از نواختن با اعوجاج متنفرید، خرید گیتار با پیکاپ های EMG فعال را توصیه نمی کنم.

3. گردن گیتار مورد نظر خود را بشناسید

تنوع بسیار زیادی در گردن گیتار وجود دارد. شکل های اصلی گردن عبارتند از C شکل که گردتر است، V شکل که نوک تیزتر است و U شکل که مربع بیشتری دارد. تخته فرت آیتم اصلی بعدی است که می خواهم توجه را به آن جلب کنم. مانند هر چیز دیگری در مورد خرید گیتار، همه چیز به سلیقه شما و لحنی که سعی می کنید از گیتار خارج شود بستگی دارد. اندازه و تعداد فرت نیز از عوامل اصلی هستند. برای کسانی که دست‌های بزرگ‌تری دارند یا آن‌هایی که فضای بیشتری برای نواختن می‌خواهند فرت‌های جامبو را توصیه می‌کنم.

4. محدوده قیمت خود را بشناسید

این می تواند برای برخی از ما یک نقطه مهم باشد چرا که باید  سعی کنید عاشق گیتاری نشوید که می‌دانید نمی‌توانید آن را بخرید.

5. دست دوم یا نو؟

در مورد خرید یک گیتار دست دوم مانند خرید یک ماشین دست دوم فکر کنید و فقط در صورتی آن را بخرید که بدانید به دنبال چه هستید. انبوهی از مشکلات وجود دارد که می تواند از هر دو خرید ناشی شود، اما چند سوال وجود دارد که هنگام خرید گیتار دست دوم می توان پرسید: “آیا گیتار به درستی کار می‌کند ؟ آیا گردن گیتار تاب خورده است؟ و اینکه از نظر ظاهری چگونه به نظر می‌رسد؟

6. برقی یا آکوستیک؟

در این مرحله از فرآیند خرید، باید از قبل ایده ای از گیتاری می خواهید داشته باشید. با این حال، این سوال همچنان مهم است. از خود بپرسید: “به چه چیزی نیاز دارم؟” و “کدام گزینه در دراز مدت به نفع من خواهد بود؟”. ممکن است عاشق یک گیتار الکتریک جدید شده باشید، اما وقتی به یک گیتار آکوستیک نیاز دارید، چرا الکتریک دیگری می خواهید؟

7. بدانید که به دنبال چه هستید

یکی از نکات مهم هنگام خرید گیتار این است که بدانید به دنبال چه گیتاری هستید. توصیه می‌کنم تا زمانی که فهرست کوتاهی از گیتارهایی که می‌خواهید بنوازید ننوشته ایید وارد یک فروشگاه موسیقی نشوید. با هدفی مشخص به فروشگاه موسیقی بروید، زیرا اگر تحقیقات خود را انجام  نداده باشید و ناآماده وارد آن فروشگاه شوید، ممکن است با گیتاری که هرگز آن را نخواسته‌اید از فروشگاه گیتار خارج شوید.

8. سن مهم است

سن شما می تواند نقش زیادی در انتخاب گیتاری که می خواهید بخرید بازی کند. وقتی جوان تر بودم، رویای این را داشتم که صدایی شبیه موسیقی راک دهه 1980 داشته باشم و با رشد و بلوغ، سلیقه ام در موسیقی نیزتغییر کرد. اگر یک ساز همه کاره را انتخاب کنید انجام این کار ممکن است در آینده باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.

9. چه چیز دیگری نیاز دارید؟

خرید گیتار تنها یک تکه از پازل است و شما به چند چیز دیگر نیاز خواهید داشت. ابتدا یک قاب سخت برای گیتار خود بخرید. یک قاب سخت از گیتار شما در حین حمل و نقل محافظت می کند و حمل آن را از مکانی به مکان دیگر آسان تر می کند. مورد بعدی خرید یک جفت سیم اضافی است. اگر یک گیتار الکتریک خریداری کرده اید به آمپلی فایر هم نیاز دارید و باید بدانید که آمپلی فایر به همان اندازه گیتار متنوع است و به همان اندازه خرید آن نیاز به تحقیق دارد.

10. داشتن یک همراه و یک معلم در کنار خود

این نکته آخر بیشتر برای نوازندگان جدیدی است که به دنبال خرید اولین گیتار خود هستند، اما ممکن است برای نوازندگان نه چندان جدید نیز صدق کند. داشتن کسی که شما را در فرآیند یادگیری راهنمایی کند، به شما کمک می کند که ناامید نشوید و در صورت سخت شدن درد انگشتان پینه بستن آنها کمتر احتمال دارد آموختن گیتار را ترک کنید.

امروزه خرید گیتار نه تنها به شکل سنتی بلکه بصورت آنلاین نیز رایج است. فروشگاه اینترنتی گیتارو نیز جایی است که شما میتوانید انواع و اقسام گیتارها از بهترین برندهای داخلی و خارجی را ببینید و سفارش دهید. هر گیتاری با هر قیمتی بخواهید در این سایت موجود است و کافی است برای خرید گیتار ازطریق سایت فروشگاه گیتارو اقدام کنید.

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن