رپورتاژ

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب RO

اهمیت دستگاه تصفیه آب در زندگی را هرگز نمی توان نادیده گرفت. یک دستگاه تصفیه آب تضمین می کند که آبی که می نوشید فیلتر شده و عاری از هرگونه ناخالصی فیزیکی یا آلی است. با استفاده از ترکیبی از فیلترها و فناوری های مختلف تصفیه، اطمینان حاصل می شود که آبی که می نوشید سالم و بدون آلودگی است. از این رو، توجه به نگهداری منظم دستگاه های تصفیه آب و فیلترهای آنها بسیار مهم است. سیستم اسمز معکوس (RO) از یک فرآیند فیلتراسیون چند مرحله ای برای حذف انواع مختلف آلاینده ها از آب استفاده می کند.

سیستم تصفیه آب از یک غشای نازک برای حذف نمک، مواد شیمیایی و ناخالصی ها از آب استفاده می کند تا آن را برای مصرف ایمن کند. برای اطمینان از دریافت آب آشامیدنی تمیز و سالم، باید از دستگاه تصفیه آب به درستی نگهداری کنید. بدون نگهداری و مراقبت مناسب، دستگاه تصفیه آب به درستی کار نخواهد کرد و ممکن است در نهایت آب آلوده بنوشید. بنابراین، در این مقاله چند نکته را مورد بحث قرار می دهیم که به شما درتعمی و نگهداری دستگاه تصفیه آب RO کمک می کند.

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب RO

اهمیت نگهداری از فیلترهای RO

دستگاه های تصفیه آب RO نقش مهمی در حذف انواع ناخالصی ها از آب دارند. مراحل مختلف فیلتراسیون ناخالصی ها در اندازه های مختلف را حذف می کند تا آب برای استفاده ایمن شود. به همین دلیل است که حفظ فیلترهای RO ضروری است تا دستگاه تصفیه آب بدون هیچ گونه ایرادی کار کند. سیستم اسمز معکوس از سه مرحله پیش فیلتر، اسمز معکوس و پس فیلتر تشکیل شده است. مرحله پیش فیلتراسیون ماسه، سیلت و سایر ذرات باقیمانده را از آب جدا می کند. این مرحله برای ایمن نگه داشتن غشای RO از آسیب مهم است. عدم تغییر پیش فیلترها ممکن است به غشای RO آسیب برساند و فرآیند تصفیه آب نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

نگهداری غشای RO

در مرحله اسمز معکوس، آب با فشار 35 psi رانده می شود تا از غشا عبور کند. غشای RO نازک املاح را از آب جدا می کند و تنها  آب خالص اجازه عبور از آن را دارد. از آنجایی که غشای RO بخش مرکزی سیستم تصفیه آب است، نگهداری و تمیز کردن منظم آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا اطمینان حاصل شود که آب آشامیدنی تمیز و ایمن دریافت می کنید. غشا RO باید هر 3-4 ماه یکبار تعویض شود تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری شود.

تغییرات منظم فیلتر

فیلتر دستگاه تصفیه RO تقریباً بعد از 3 ماه نیاز به تعویض دارد. دلیل آن این است که آلاینده های آب پس از مدت کوتاهی فیلترها را مسدود می کند. تمیز نکردن مکرر دستگاه تصفیه آب بر ظرفیت فیلتراسیون و کیفیت آب تأثیر می گذارد. اگر به استفاده از فیلترها بدون تغییر ادامه دهید، ناخالصی ها به آبی که می نوشید منتقل می شود. از آنجایی که دستگاه های تصفیه آب RO حداقل سه تا دوازده مرحله تصفیه دارند، مهم است که زمان تعویض فیلتر را به طور منظم برنامه ریزی کنید.

فیلتر رسوبی

دستگاه های تصفیه آب RO از چندین فیلتر برای حذف ناخالصی های موجود در آب استفاده می کنند. یکی از فیلترهای مورد استفاده دستگاه تصفیه RO، فیلتر رسوبی است. فیلتر رسوب خود را حداقل سالی یک بار عوض کنید. فیلتر رسوبی از ورود کثیفی به غشاهای RO ریز محافظت می کند.

فیلتر کربن

همچنین باید سالی یک بار فیلتر کربن را تعویض کنید. فیلتر کربن کلر و سایر آلاینده‌های خطرناکی را که بر عمر و عملکرد غشاء RO تأثیر می‌گذارند، حذف می‌کند. این فیلتر همچنین بر طعم و بوی آبی که می نوشید تأثیر می گذارد.

تعویض غشا RO

غشاء RO

تصفیه کننده های RO دارای یک غشای نیمه تراوا هستند که به آب اجازه می دهد از آن عبور کند اما تمام آلاینده های اضافی را فیلتر می کند. برای عملکرد بهینه، باید هر دو تا سه ماه یکبار غشا RO را تعویض کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این برنامه کاملاً بر اساس کیفیت آب و مصرف آب خانگی است.

چکه و نشت

در صورت مشاهده چکه یا نشتی، فراموش نکنید که از یک متخصص کمک بگیرید. نشتی در دستگاه تصفیه آب اگر اقدامات درست را انجام ندهید می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. از متخصص بخواهید که دستگاه تصفیه آب را به طور کامل بررسی کند تا علت نشتی را بداند و دستگاه را از آسیب نجات دهد.

تانک RO خود را ضد عفونی کنید

همچنین باید لوله های سیستم RO را به طور مرتب تمیز کنید تا مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب به خوبی کار می کند. ضدعفونی کردن مخزن RO می تواند به شما کمک کند تا تصفیه کننده را حفظ کرده و آن را در شرایط خوبی نگه دارید. برای بهترین نتیجه هنگام تعویض فیلترها، مخزن RO را ضدعفونی کنید.

تعمیر و نگهداری سالانه

برای جلوگیری از هرگونه مشکل جدی در دستگاه تصفیه کننده RO، مطمئن شوید که از یک متخصص برای تعویض فیلترها کمک بگیرید.

همه فیلترها را سالیانه یا حداکثر تا 12 ماه تعویض کنید

-سالانه غشاهای RO را تعویض کنید

-مخازن ذخیره آب را ضدعفونی کنید

-لوله ها را هر 2 سال یکبار تمیز و ضدعفونی کنید

-در صورت لزوم قطعات جدید را تعویض کنید

-نازل فشار را در فواصل منظم بررسی کنید

سرویس منظم

تعمیر منظم دستگاه تصفیه آب توسط تکنسین های مجاز تضمین می کند که تصفیه آب بهینه را همیشه انجام می دهد. علاوه بر این، به دلیل اصل بودن قطعات یدکی استفاده شده، به شما آرامش خاطر می دهد. به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری داخلی دستگاه تصفیه آب، باید آبی را که بیش از 48 ساعت در مخزن ذخیره شده است تخلیه کنید، زیرا برای مصرف نامناسب می شود. بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه تنها زمانی عملکرد مطلوب را ارائه می دهد که نکات نگهداری را رعایت کنید.

پیروی از این نکات تضمین می کند که دستگاه تصفیه آب خود را به طور کارآمد نگهداری می کنید و در نتیجه عملکرد موثر آن را به همراه خواهد داشت. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه اب را دارید ما به شما خرید از سایت فروشگاه سارنیا واتر را پیشنهاد می کنیم که نمایندگی فروش دستگاه تصفیه آب اصفهان را دارد. سارنیا واتر ارائه کننده بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آّب با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن