سرگرمی

بررسی بازی Resident Evil 4 remake

بررسی بازی Resident Evil 4 remake – یک بازی کلاسیک ترسناک که احیا شده است

بازسازی بازی Resident Evil 4 توسط کپکام، ویژگی‌های اصلی را برجسته می‌کند، اما آن را به چیزی هیجان‌انگیزتر و منسجم‌تر تبدیل می‌کند.

با توجه به میراث عظیم Resident Evil 4، ایده بازسازی بازی از پایه به نظر یک پیشنهاد دلهره آور است. بازی اصلی نه تنها به‌عنوان یک بازی کلاسیک در نظر گرفته می‌شود، بلکه یک مدخل تحت اللفظی تغییر دهنده بازی در سری طولانی مدت ترسناک است که به سادگی یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های دو دهه اخیر است. این بازی با موفقیت دوباره طراحی تیراندازی سوم شخص را بهبود بخشید و به این فکر کرد که یک بازی ترسناک بقا باید چگونه باشد و اکشن مطمئن و فشرده را با حس دائمی ترس و تنش‌های پرمخاطره ترکیب کرد.

قبل از انتشار، نادیده گرفتن اضطراب و نگرانی جامعه مشتاق رزیدنت اویل در مورد اینکه آیا بازسازی RE4 هرگز می تواند میراث را حفظ کند، دشوار بود. با این حال، آن را به این مناسبت انجام می دهد تا نه تنها استخوان و روح نسخه اصلی را حفظ کند، بلکه گامی مطمئن تر به جلو در تلاش های کپکام برای بازسازی بازی های کلاسیک خود نشان می دهد. این بازسازی، چیزی را که Resident Evil 4 اصلی را به یک بازی محبوب تبدیل کرده بود، تقویت می‌کند، و در مدرن‌سازی و بازنگری در لحن و ساختار کلی بازی، نزول شدیدتر و رضایت‌بخش‌تری به سمت وحشت بقا ایجاد می‌کند.

بررسی ریمیک resident evil 4

با داستانی که در سال 2004 اتفاق می‌افتد، ریمیک Resident Evil 4 با داستانی که در سال 2004 اتفاق می افتد یک کندی خسته را می‌بیند که اکنون یک مامور دولتی است که در اروپای غربی مأموریت می‌یابد تا دختر گمشده رئیس‌جمهور ایالات متحده را پیدا کند. لئون پس از برخوردی وحشتناک با روستائیانی که در اثر یک مصیبت اسرارآمیز فاسد شده‌اند و آغشته به تجاوزات شدید و انگل‌های چروک‌کننده گوشت شده اند به دهکده و حومه‌های آن می‌رود تا بفهمد که این مصیبت از کجا می‌آید و چگونه دختر رئیس‌جمهور در برنامه‌های آن قرار می‌گیرد.

رزیدنت اویل 4 اصلی با شور و شوق به‌عنوان یک بازی اکشن برای کامپیوتر سبک ترسناک پرشور و خشونت‌آمیز در میان جنگل‌های روستایی و قلعه‌های ترسناک صورت می گیرد. لحنی شبیه به مردگان شیطانی سام ریمی یا The Thing اثر جان کارپنتر دارد، جایی که خون و خون‌ریزی در آن جریان دارد و گنگ‌های بصری عجیب و تک‌خط‌های شوخ‌آمیز عمیق بریده می‌شوند. در حالی که نسخه ریمیک تلاش بیشتری برای پایه‌گذاری داستان خود می‌کند و لحظات و زمینه‌های شخصیتی معنادارتری را برای محیط اضافه می‌کند، ایده اصلی RE4 را حفظ می‌کند که یک سواری هیجان‌انگیز ترسناک است.

بررسی ریمیک resident evil 4

در هر صورت، نسخه ریمیک، نقاط قوت نسخه اصلی را دوچندان می‌کند، و آن را با نوشتن دقیق‌تر و داستان‌سرایی متنی اضافه می‌کند تا به داستان آن وزن بیشتری بدهد. در طول 15 ساعتی که طول کشید تا داستان اصلی را در اولین اجرام به پایان برسانم، از تعداد جزئیات و زمینه های اضافی که هنگام کاوش در مکان های مختلف دهکده و فراتر از آن دیدم، قدردانی کردم. فضای مبهم و وهم‌آور بازسازی با جزئیات غنی‌تر است، اما همچنان بسیار شوم است. حتی زمانی که معماها را حل می‌کردم یا زمانی که دشمنان در کار نبودند، به دنبال یافتن منابع بودم، احساس ناراحتی می‌کردم. به طور کلی، بازسازی Resident Evil 4 دارای تعادل عالی از آن لحظات آرام است که به راحتی جای خود را به برخی از برخوردهای شدید جدی با افراد آلوده می دهد.

این تخیل مجدد همچنین تجربه‌ای مرتبط‌تر و هماهنگ‌تر را بین داستان اصلی و گیم‌پلی اصلی‌اش ارائه می‌دهد، که به‌ویژه در شخصیت‌ها ظاهر می‌شود: لئون، اشلی، لوئیس و بسیاری دیگر که با آن‌ها آشنا خواهید شد. اشلی، دختر رئیس جمهور، توانمندی بیشتری دارد و شخصیت قوی تری در بازسازی است، که او را بالاتر از نقش سنتی خود قرار می دهد. لوئیس شخصیت دیگری است که به او دلسوزی بیشتری داده شده است، و او برای این کار بهتر است. او در کنار داستان‌های پس‌زمینه، به خوبی با دیگر شخصیت‌های داستان اصلی بازی می‌کند.

بررسی ریمیک resident evil 4

البته، جزئیات و سکانس‌هایی از نسخه اصلی وجود دارد که نتوانسته برای نسخه ریمیک ارائه شوند، اما غیبت آن‌ها آنقدر که فکر می‌کردم اذیت نشدم. تفسیری که بازسازی RE4 ارائه می‌کند، در مجموع تجربه‌ای بهتر از نسخه اصلی است، و این همه به دلیل سخت‌تر بودن سرعت و داستان‌گویی است.

Resident Evil 4 نه تنها یک بازی متمرکزتر است، بلکه با جزئیات و رویدادهای جدید، از نظر گستردگی بزرگتر نیز به نظر می رسد، که برخی از آنها مستقیماً به خط زمانی سری بزرگتر مربوط می شوند. همچنین انگیزه بیشتری برای بازدید مجدد از مناطق گذشته برای کشف رویدادهای جدید، و حتی کشف برخی جزئیات بیشتر طرح که بدون کاوش بیشتر دیده نمی شدند، وجود دارد.

جایی که Resident Evil 4 اصلی واقعاً استاندارد جدیدی را ایجاد کرد، رویکرد آن به گیم پلی اکشن سوم شخص با شکوفایی سینمایی بود. خوشبختانه، بازسازی در ارائه سکانس‌های مبارزاتی پرتنش نیز عالی است که به شما حس توانمندی کامل را می‌دهد، در حالی که حس وحشت محسوسی را از اینکه دشمنان شما چقدر آشفته و بی‌امان هستند، القا می‌کند. برخلاف زامبی‌های دیگر بازی‌های رزیدنت اویل، گانادوس‌ها و هیولاهای دیگر در رزیدنت اویل 4 از تاکتیک‌های منسجم‌تر و تهاجمی‌تر برای ضربه زدن به لئون استفاده می‌کنند.

این بازسازی بیشتر جنبه بقا را به گیم پلی RE4 تزریق می کند، تلفیقی از مدیریت منابع بازی های کلاسیک Resident Evil و چرخش اکشنی که RE4 اصلی داشت. در نسخه بازسازی معمولاً دشمنان گلوله های کمتری را پرتاب می کنند و من بیشتر از آنچه انتظار داشتم گلوله کمتری به دست می آوردم، که به شدت بر تنش در طول برخوردها افزود.

بررسی ریمیک resident evil 4

این بازسازی همچنین یک چاقوی رزمی اصلاح‌شده را معرفی می‌کند که به لئون اجازه می‌دهد تا تکنیک‌های جدیدی مانند کشتن مخفیانه و همچنین ضربات و بلوک‌ها را انجام دهد. چاقوهای موجود در بازسازی RE4 مفیدترین چاقوهایی هستند که تا به حال در این سری داشته اند و به شما این امکان را می دهند که دشمنان را از بین ببرید یا دفاع آنها را باز کنید. دشمن می تواند به سمت شما تاب بخورد، اما با رد کردن ضربه آنها می توانید بازوی آنها را قطع کنید. با این حال، دوام محدود آنها شما را مجبور می کند تا جایی که می توانید در استفاده از آنها مراقب باشید.

شکوفایی های جدید و جزئیات اضافه شده در ریمیک Resident Evil 4 واقعا لذت بخش است. زمانی که در مواجهه با دیوانگان اره برقی و تعدادی از روستاییان تبر پرتاب استرس زیادی نداشتم، تعداد گزینه های موجود در سناریوهای جنگی را بسیار دلگرم کننده دیدم. بازی اصلی گاهی اوقات به مجموعه ای از دکمه های زمان سریع متکی بود تا شما را سرپا نگه دارد، اما بازسازی یا ریمیک Resident Evil 4 این را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد تا شما را در لحظه نگه دارد.

این یک تصمیم هوشمندانه است که در طول بازی واقعاً آن را دوست داشتم، به خصوص در هنگام برخوردهای خیلی نزدیک با هیولاهای جهش یافته و سایر شرورانی که سعی می کنند سر لئون را گاز بگیرند. چه استفاده از سلاح های گرم لئون برای خلع سلاح دشمنان یا باز کردن آنها برای مقابله با حملات غوغا، یا استفاده از تاکتیک های پیچیده تر مانند استفاده از اشیاء محیطی برای به دام انداختن دشمنان باشد. راه هایی که من می توانم آسیب را از بین ببرم و در اثر خراش جان سالم به در ببرم. من احساس رضایت قوی دارم به جرأت می‌توانم بگویم، احساس می‌کردم برای به‌کارگیری مهارت‌ها و تاکتیک‌های نرم، بسیار شیک هستم.

جایی که بازسازی Resident Evil 4 در برخی از سناریوهای جنگی شدیدتر با مشکلاتی نادر مواجه می شود. در برخی موارد، بازی می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، تا جایی که مانورپذیری محدود لئون و نیاز به مدیریت مداوم منابع ممکن است کمی بیش از حد باشد. علاوه بر این، مواقعی بود که احساس می‌کردم شانس‌ها به‌طور بسیار ناراحت کننده‌ای در مقابل من قرار می‌گیرند. برخی از این موقعیت‌ها منجر به دعواهای طولانی‌مدت شد که برخورد با آن‌ها برای من ناامیدکننده بود. موقعیت‌هایی که تنها یک حرکت اشتباه می‌تواند منجر به مرگ شود. به طور کلی، پس از بازنگری در تاکتیک‌ها و اطمینان از استفاده از تمام ابزارهایی که در دسترس داشتم، توانستم از این موانع عبور کنم، اما هنوز هم موقعیت ناامیدکننده‌ای است. برای دانلود بازی کامپیوتر به وب سایت گیمباتو مراجعه کنید.

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن