سرگرمی

درمورد رایحه درمانی , آروماتراپی چه می دانید؟

ملی آروماتراپی (NAHA) رایحه درمانی را به عنوان «کاربرد درمانی یا استفاده دارویی از مواد معطر (روغن‌ های ضروری) برای شفای جامع تعریف می‌ کند.

آنچه باید بدانید آروماتراپی یا اسانس درمانی به طیف وسیعی از درمان های سنتی، جایگزین یا مکمل اطلاق می شود که از اسانس ها, روغن های ضروری و سایر ترکیبات گیاهی معطر استفاده می کنند.

در سال 1997، سازمان استاندارد بین‌ المللی (ISO) یک اسانس را به عنوان «محصولی که از مواد خام گیاهی، یا از طریق تقطیر با آب یا بخار، یا از مرکبات به‌ وسیله یک فرآیند مکانیکی یا با تقطیر خشک به‌ دست می‌ آید» تعریف کرد. ” طیف وسیعی از اسانس ها دارای درجات مختلفی از فعالیت ضد میکروبی هستند و اعتقاد بر این است که دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچ، حشره کش و آنتی اکسیدانی هستند.

کاربردهای آروماتراپی شامل ماساژ، کاربردهای موضعی و استشمام است. با این حال، کاربران باید بدانند که محصولات “طبیعی” نیز مواد شیمیایی هستند و در صورت استفاده نادرست می توانند خطرناک باشند. هنگام استفاده از روغن های ضروری، رعایت توصیه های یک متخصص آموزش دیده بسیار مهم است.

درمورد رایحه درمانی , آروماتراپی چه می دانید؟

کاربردهای رایحه درمانی

آروماتراپی معمولاً از طریق استشمام یا به عنوان یک کاربرد موضعی استفاده می شود.

استشمام: روغن ها با استفاده از ظرف پخش کننده، اسپری یا قطرات روغن در هوا تبخیر می شوند یا مثلاً در حمام بخار تنفس می کنند. روغن های آروماتراپی علاوه بر ایجاد بوی مطبوع، می توانند ضد عفونی کننده تنفسی، ضد احتقان و فواید روانی باشند.

استشمام روغن‌ های ضروری سیستم بویایی را تحریک می‌ کند، بخشی از مغز که به بویایی متصل است، از جمله بینی و مغز. مولکول هایی که وارد بینی یا دهان می شوند به ریه ها و از آنجا به سایر قسمت های بدن می رسند.

هنگامی که مولکول ها به مغز می رسند، بر سیستم لیمبیک تأثیر می گذارند که با احساسات، ضربان قلب، فشار خون، تنفس، حافظه، استرس و تعادل هورمونی مرتبط است. به این ترتیب، اسانس ها می توانند تأثیری ظریف و در عین حال جامع بر بدن داشته باشند.

کاربردهای موضعی: روغن های ماساژ، حمام و محصولات مراقبت از پوست از طریق پوست جذب می شوند. ماساژ ناحیه ای که قرار است روغن در آن اعمال شود می تواند گردش خون را تقویت کرده و جذب را افزایش دهد. برخی استدلال می کنند که مناطقی که غنی تر از غدد عرق و فولیکول های مو هستند، مانند سر یا کف دست، ممکن است روغن ها را به طور موثرتری جذب کنند.

روغن های ضروری هرگز به طور مستقیم روی پوست مالیده نمی شوند. آنها باید همیشه با روغن حامل رقیق شوند. معمولاً غلظت آن چند قطره اسانس به یک اونس روغن حامل است. رایج ترین روغن های حامل روغن بادام شیرین یا روغن زیتون هستند.

برای انجام تست آلرژی: اسانس را با دو برابر غلظتی که قصد استفاده از آن را دارید در روغن حامل رقیق کنید مخلوط را به قسمتی به اندازه یک چهارم در قسمت داخلی ساعد بمالید اگر در عرض 24 تا 48 ساعت پاسخ آلرژیک مشاهده نشد، استفاده از آن بی خطر است.

برخی از افراد گزارش می دهند که پس از چندین بار استفاده از روغن های ضروری، آلرژی به آنها پیدا کرده اند. اگر یک پاسخ آلرژیک جدید ظاهر شد، فرد باید بلافاصله استفاده از آن را متوقف کند و از بوی آن اجتناب کند.

قطره را به یک اونس حامل اضافه کنید. حداکثر غلظت 5 درصد به طور کلی برای بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود.

خوردن یا بلع روغن های ضروری توصیه نمی شود. مصرف خوراکی این روغن ها می تواند به کبد یا کلیه ها آسیب برساند.آنها همچنین می توانند منجر به تداخل با سایر داروها شوند و ممکن است در روده دچار تغییرات غیرمنتظره شوند.

درمورد رایحه درمانی , آروماتراپی چه می دانید؟

فواید آروماتراپی

رایحه درمانی یک درمان مکمل است. این دارو درمانی برای بیماری ها، بثورات یا بیماری ها ارائه نمی دهد، اما می تواند از درمان مرسوم شرایط مختلف پشتیبانی کند.

حالت تهوع درد و بدن درد اضطراب، بی قراری، استرس و افسردگی خستگی و بی خوابی دردهای عضلانی سردرد مشکلات گردش خون مشکلات قاعدگی مشکلات یائسگی آلوپسی یا ریزش مو را میتوان با آروماتراپی کاهش داد.

برخی از انواع پسوریازیس ممکن است با رایحه درمانی تسکین یابد، اما یک متخصص مراقبت های بهداشتی باید در مورد استفاده و کاربرد آن توصیه کند.

مشکلات گوارشی ممکن است با استفاده از روغن نعناع یا اسانس آن سودمند باشد، اما نباید آن را بلعید. دندان درد و زخم های دهان را می توان با روغن میخک تسکین داد، اما این روغن نیز باید به صورت موضعی استفاده شود و بلعیده نشود. حامیان ادعا می کنند که این شکایات و طیف گسترده ای از شکایات دیگر به خوبی به آروماتراپی پاسخ می دهند، اما همه کاربردها با شواهد علمی پشتیبانی نمی شوند.

اسانس ها چه کار می کنند؟

روغن های مختلف کاربرد و اثرات متفاوتی دارند. اسانس ریحان برای برخی از علائم افسردگی استفاده می شود. ممکن است سردرد و میگرن را تسکین دهد. در دوران بارداری باید از مصرف آن اجتناب شود.

گفته می شود اسانس ترنج برای دستگاه ادراری و دستگاه گوارش مفید است. هنگامی که با روغن اکالیپتوس ترکیب شود ممکن است به تسکین مشکلات پوستی از جمله مشکلات ناشی از استرس و آبله مرغان کمک کند.

درمورد رایحه درمانی , آروماتراپی چه می دانید؟

برخی از فواید اسانس های مختلف

اسانس اکالیپتوس می تواند به تسکین راه های تنفسی در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند. اغلب با نعناع ترکیب می شود. بسیاری از افراد به اکالیپتوس حساسیت دارند، بنابراین باید مراقب بود.

اسانس یاس را به عنوان یک داروی مقوی جنسی توصیف کرده اند. در حالی که شواهد علمی کم است، تحقیقات نشان داده است که بوی یاس امواج بتا را افزایش می دهد که با هوشیاری مرتبط است. به عنوان یک محرک، ممکن است جریان خون آلت تناسلی را افزایش دهد.

اسانس اسطوخودوس به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی ها و سوختگی های جزئی و برای افزایش آرامش و خواب استفاده می شود. گفته می شود که سردرد و علائم میگرن را تسکین می دهد.

گفته می شود اسانس لیمو باعث بهبود خلق و خو می شود و به تسکین علائم استرس و افسردگی کمک می کند.

اسانس رزماری ممکن است باعث رشد مو، تقویت حافظه، جلوگیری از اسپاسم عضلانی و حمایت از سیستم گردش خون و عصبی شود.

چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده معتبر است. معمولاً در شامپوها و محصولات مراقبت از پوست، برای درمان آکنه، سوختگی و گزش استفاده می شود. در دهانشویه ها وجود دارد اما هرگز نباید آن را قورت داد چون ممکن است حساست ایجاد کند. با فروشگاه تینوکالا همراه باشید و بهترین اسانس های اورجینال و طبیعی را از ما بخواهید .

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن