سرگرمی

راهنمای خرید گردنبند طلا از ریموگالری

ریموگالری – گردنبند یکی از تاثیرگذارترین زیورآلات در استایل شما می باشد، زیرا مستقیما با لباس شما ارتباط دارد و به صورت شما نیز نزدیک است.

خرید گردنبند طلا جدید می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، اما همیشه راحت نیست و شما برای انجام خریدی رضایت بخش باید قبل از خرید برای آن وقت بگذارید و نه تنها به ظاهر آویز بلکه به طور کلی انتخاب زنجیر مناسب را نیز در نظر بگیرید.

اگر قصد خرید گردنبند آنلاین و یا حضوری را دارید و می خواهید بهترین گردنبند را انتخاب کنید این مقاله را از دست ندهید.

برای انتخاب یک گردنبند مناسب نکات زیادی نظیر استایل و سبک گردنبند، مدل گردن، طول گردنبند و… را باید در نظر بگیرید.

انتخاب گردن بندی متناسب با این فاکتورها ممکن است کار آسانی نباشد. ما در این مقاله سعی داریم که شما را برای خرید گردنبندی مناسب و درخور همراهی کنیم.

این مقاله برای خرید سرویس طلا آنلاین نیز می تواند به شما کمک کند چون همانطور که می دانید هر سرویس طلا از گردنبند، گوشواره و دستبند تشکیل شده است. پس با ما همراه باشید.

طول گردنبند

اولین قدمی که باید برای خرید گردنبند طلا و یا متریال های دیگر بردارید این است که تصمیم بگیرید که دوست دارید محل قرارگیری گردنبند یا آویز دقیقا کجا باشد. انتخاب طول مناسب گردنبند سبب می شود تا گردنبند به زیبایی در گردن شما بدرخشد و استایل شما را تکمیل کند.

در اینجا خوب است که با طول استاندارد گردن بندها آشنا شوید. گردنبندها معمولاً در شش طول استاندارد برای خانم ها در طلا فروشی ها به فروش می رسند.

در اصل انتخاب طول گردنبند باید بر اساس فرم بدن و سبک لباس شما باشد.

طول گردنبند مخصوص خانم ها

35 سانتی متر: این گردنبندها کوتاه ترین حالت ممکن هستند و همانند یقه و به صورت سفت و محکم بر روی گردن شما قرار می گیرند.

40 سانتی متر: این گردنبندها معمولا به چوکر معروفند و روی گلو قرار می گیرند. البته اگر شما ریز نقش هستید ممکن است کمی آزادانه تر و بر روی پایه گردن بالای استخوان ترقوه قرار گیرند. معمولا این نوع گردنبند ها با آویزهایی مانند مروارید و یا سنگ های کوچک ست می شوند و طرفداران زیادی نیز دارند.

45 سانتی متر: کلاسیک ترین نوع گردنبند، گردنبند هایی با طول 45 سانتی متر هستند. این نوع گردنبند با هر سبک و استایلی به راحتی ست می شود و شما می توانید آن ها را با هر مدل لباس و یقه ای که دوست داشته باشید استفاده کنید. این سایز گردنبند به نحوی است که می توانید آنها را با یک لباس رسمی و یا حتی تی شرتی ساده استفاده کنید.

50 و 55 سانتی متر: این سایز گردنبند معمولا در قفسه سینه قرار می گیرد و از لحاظ بصری صورت و گردن را باریک تر نشان می دهند.

گردنبندهایی با طول بین 50 تا 55 علاوه بر حفظ ظرافت به لباس شما شخصیت می دهد و برای مراسم های رسمی تر بسیار مناسب و شیک است. این مدل گردنبندها را می توانید با لباس هایی دارای یقه بلند به راحتی ست کنید.

75-85 سانتی متر: در اصلاح به این نوع از گردن بندها، گردنبند اپرا گفته می شود که همانطور که از نامش پیداست، بیشتر مناسب مهمانی و برای افزودن ظرافت بیشتر به لباس های پر زرق و برق شب استفاده می شود.

90 سانتی متر و بلندتر: این نوع از گردنبند معمولاً چندین بار دور گردن پیچیده می شود و به صورت طبقه ای رو هم قرار می گیرند.

حال که با انواع مختلف گردنبند آشنا شدیم وقت آن رسیده است که گردنبند مناسب خود را انتخاب کنیم.

گردنبند معمولا نقطه کانونی لباس و بسیار مورد توجه است. بنابراین مهم است که گردنبندی را انتخاب کنید که زیبایی ها را نمایان تر کند و در عین حال کاستی ها را نیز بپوشاند. از این رو باید به فرم و طول گردن، نوع بدن و فرم صورت خود توجه داشته باشید.

فرم گردن

بهترین کار این است که قبل از خرید گردنبند طلا، طول گردن خود را اندازه بگیرید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. برای این کار کافیست متر (یا یک نوار) را دور گردن خود قرار داده و حدود 5 سانتی متر به اندازه آن اضافه کنید. به این ترتیب می توانید راحت ترین گردن بند به فرم چوکر را برای خود انتخاب کنید که معمولا حدود 40 سانتی متر است. افزودن 5 سانتی متر بیشتر به این دلیل است که بتوانید به راحتی بنشینید و گردن خود را تکان دهید.

گردنبندهای بسیار کوتاه اغلب مناسب خانم هایی با گردن نسبتاً بلند هستند. خانم هایی با گردن کوتاه تر بهتر است از گردنبندهای بلندتر استفاده کنند.

اگر روی گردن خود لک یا چین و چروکی دارید که دوست ندارید در مرکز توجه باشد، بهتر است از گردنبندهایی (معمولا گردن بندهای بلند) استفاده کنید که گردن را از مرکز توجه دور کند.

قد و فرم بدن شما

شاید برایتان عجیب باشد ولی لازم است که بدانید قد شما هنگام انتخاب طول گردنبند بسیار مهم است. گردن بندهای به نسبت بلندتر برای خانم هایی با قد کوتاه مناسب تر می باشد و آن ها را قد بلندتر نشان می دهد.

اگر می خواهید همه ی نگاه ها معطوف به گردن شما باشد بهتر از گردن بندهای کوتاه مانند چوکر استفاده کنید در غیر اینصورت گردن بندهای بلندتر برای شما مناسب تر هستند.

فرم صورت

درست مثل لباس و سایر اکسسوری ها، فرم صورت شما می تواند تعیین کند که کدام سبک از گردنبند برای شما مناسب تر است. انتخاب گردن بند مناسب به فرم دادن صورت شما نیز کمک می کند. گردنبند مناسب می تواند نقاط قوت را پر رنگ تر کرده و نقاط ضعف را نیز بپوشاند.

برای مثال اگر صورتی به فرم دایره دارید (در مقاله انتخاب گوشواره مناسب، شناخت انواع فرم صورت به طور کامل توضیح داده شده است.) بهتر است از گردن بندهایی با طول کمتر از 45 سانتی متر استفاده نکنید، زیرا سبب می شود صورت شما گردتر به نظر برسد.

از طرف دیگر، گردنبندهای کوتاه به خانم هایی که صورت لاغرتر و کشیده تری دارند توصیه می شود، زیرا کمک می کند تا صورت از نظر بصری کوتاه تر و گردتر به نظر برسد. اگر صورتی به فرم مثلث دارید نیز می توانید از گردن بندهای کوتاه استفاده کنید.

برای صورت هایی با فرم قلب چوکر ها بسیار مناسب هستند زیرا می توانند تا حدودی باریکی چانه را متعادل کنند.

اما اگر صورتی به فرم بیضی دارید می توانید هر مدل گردن بندی که دوست دارید را انتخاب کنید و کاملا مطابق با سلیقه تان عمل کنید، زیرا هر مدل گردن بندی برای صورت شما مناسب است.

آویز و زنجیر متناسب

اگر آویزی (پلاک) دارید و می خواهید برای آن زنجیر بخرید باید طول آویز را به طول گردنبند اضافه کنید و به اندازه پلاک نیز حتما توجه کنید. معمولاً برای آویزهای جمع و جورتر مانند سنگ های ساده و یا مروارید زنجیرهایی کوتاه تر یعنی تا حدود 55 سانتی متر توصیه می شود. معمولا آویزهای کوچک با زنجیرهای بلند جلوه و زیبایی خود را از دست می دهند و بهتر است این نوع آویزها با زنجیرهای کوتاه تر استفاده شوند. زنجیرهایی با طول 65-70 سانتی متر یا بیشتر می توانند انتخاب مناسبی برای پلاک های سنگین تر باشند.

اگر می خواهید زنجیرتان را با آویز استفاده کنید، باید در نظر بگیرید که وزن آویز سبب می شود تا زنجیر از نظر ظاهری کشیده تر دیده شود بنابراین بهتر است در صورت استفاده زنجیر با آویز، حداقل 3 سانتی متر به طول زنجیر اضافه کنید.

سبک و استایل

توصیه من به شما این است که همیشه قبل از خرید هر چیزی (نه تنها گردنبند) نگاهی به کمد لباس ها و زیور آلات خود بیاندازید. این کار بسیار ساده سبب می شود تا شما انتخابی هوشمندانه داشته باشید و بعد از مدتی کوتاه از خرید خود پشیمان نشوید. قبل از خرید گردن بند طلا نیز، کمد لباس خود را نگاه کنید تا گردنبندی را انتخاب کنید که با تعدادی از لباس های شما متناسب باشد.

از طرفی گردن بند می تواند سبک لباس شما را به سادگی عوض کند. اگر انتخاب شما هوشمندانه باشد می تواند زیبایی لباس را دو چندان کند و اگر انتخابی سرسری داشته باشید ممکن است سبب کاهش درخشش استایل شما شود.

حال که با انواع گردنبند آشنا شدید و فاکتورهای خرید گردنبند طلا را شناختید، بهتر است سری به محصولات ما در ریمو گالری بزنید. شما می توانید انواع پلاک های طلا با طرح های خاص، سرویس طلا و نیم ست طلا با آویزهای بسیار زیبا را از ریمو گالری تهیه کنید.

خرید طلا آنلاین از ریمو گالری به منزله خرید مستقیم از تولیدکننده، بدون مالیات و با سود بسیار کم است. شما می توانید تمامی طلا و جواهرات مورد دلخواه خود جهت نامزدی و عروسی از جمله انگشتر طلا جدید را زیر قیمت بازار از این فروشگاه خریداری کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و با استفاده از آن بتوانید گردن بند مناسب خود را پیدا کنید.

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن