آموزش آشپزی

پاپ کورن یا پف فیل

ذرت مکزیکی، ذرت زاپاتا، ذرت با پنیر و…؟ کدام را دوست دارید؟ زمان قدیم ایرانی‌ها فقط با ذرت بلالی آشنا بودند که جزء خوردنی‌های محبوب بود اما حالا می‌توان آن را در شکل‌های متنوع و مختلفی تهیه کرد از جمله کبابی، آب‌پز، مکزیکی، بوداده، چیپس شده، آرد شده، کنسروی و کورن فلکس صبحانه. علاوه بر تنوع محصول و طعم دلپذیر آن، ذرت یکی از سالم‌ترین و مفیدترین میان‌وعده‌های غذایی تلقی می‌شود و کالری نسبتا پایینی دارد.

پاپ کورن بفرمایید پروتئین و فسفر

پاپ کورن حاوی پروتئین و فسفر قابل توجهی است و نسبت به میان وعده های ناسالم دیگری است که می‌خورید یک میان وعده‌ی فوق‌العاده محسوب می‌شود. باید بدانید که میزان آهن موجود در پاپ کورن حتی بیشتر از اسفناج و تخم مرغ است.

پاپ کورن دوستدار وزن ایده آل شما

اگر به دنبال وزن ایده آل و لاغری هستید پاپ کورن را دریابید. یک فنجان ذرت بو داده حاوی فقط 31 کالری است. البته باید حواستان باشد که خودتان در منزل پاپ کورن سالم یعنی بدون اضافه کردن روغن و کره و نمک زیاد تهیه کنید. در این صورت پاپ کورن تان بدون قند و بدون چربی و حاوی کالری کمی است. به بدنتان انرژی داده و زود سیرتان می‌کند. برای همین نیازی به پرخوری ندارید.

پاپ کورن تغذیه سالم زندگی سالم – فیبرهای غذایی فوق‌العاده‌ای است

ذرت بو داده جزو دانه های کامل است. این یعنی این که تغذیه سالم زندگی سالم – فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی محسوب می‌شود. در واقع هر یک فنجان پاپ کورن حاوی 1.3 گرم فیبر است.

پاپ کورن مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان

پاپ کورن همانند میوه‌ها و سبزیجات فیبر و آنتی اکسیدان دارد. باید بدانید که هر 100 گرم پاپ کورن 13 درصد پلی فنول‌های مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می‌کند. پوسته‌ی نازک طلایی رنگ پاپ کورن نیز حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها می‌باشد.

پاپ کورن یک میان وعده‌ی فوق‌العاده

حالا که روزها بلند شده نیاز بیشتری به میان وعده احساس می‌شود برای همین هم می‌توانید پاپ کورن را دریابید. این دانه های سفید و خوشمزه علاوه بر این که گرسنگی شما را از بین می‌برد بلکه آسیبی به رژیمتان (اگر رژیم گرفته‌اید) هم نمی‌زند.

پاپ کورن گلوتن ندارد

این هم یک خبر خوب برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند و دنبال مواد غذایی بدون گلوتن هستند. می‌توانید پاپ کورن را به جای نان سوخاری و مواد غذایی حاوی گلوتن دیگر روی مرغ و ماهی یا داخل سالادهایتان بریزید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

انواع پاپ کورن

پاپ کورن شکلاتی

مقداری پودر کاکائو و شکر رو مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کیسه کاغذی بریزید. و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

Popcorn

پاپ کورن پنیری

برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان رو ریزه ریز رنده کنید. و وقتی پاپ کورنتون آماده شد اون و داخل یه ظرف در دار بریزید بعد مقداری پنیر روی پاپ کورن داغ رنده کنید. و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدید.

Popcorn (1)

پاپ کورن عسلی

یه ظرف مناسب بردارید و کمی روغن بهش اسپری کنید. ذرت ها باید داغه داغ باشن حالا 1 قاشق غذا خوری عسل با 3 قاشق غذا خوری آب و 1 قاشق غ خ شکر مخلوط کنید. از قبل آماده کنید و روی ذرتهای آماده اسپری کنید. البته نباید حین پخت به ذرتها نمک بزنید.

Popcorn (2)

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن